به گزارش ایرنا، حسین میرمحمد صادقی جمعه شب در دومین همایش قدردانی از افتخارآفرینان عرصه عدالت در شهرستان بینالود (طرقبه - شاندیز) افزود: باید با روحیه ناامیدی که در برخی حقوقدانان دیده می شود، مقابله کرد.
وی اظهار کرد: مسائلی مانند داوری، وکالت و آموزشهای حقوقی از موضوعاتی هستند که نیاز به توجه بیشتر دارند از این رو مجموعه های حقوقی باید اهتمام بیشتر نسبت به کار گروهی داشته باشند.
وی بر لزوم توسعه مراودات بین المللی و ارتباط با حقوقدانان دنیا برای توسعه شاخه های تخصصی علم حقوق تاکید کرد
و گفت: دستاوردهای خوبی در حقوق و فقه اسلامی داشته ایم که می تواند زمینه تبادلات و ارتباطات حقوقی با دیگر کشورها باشد.
میرمحمدصادقی افزود: علم حقوق در جهان به توسعه قابل توجهی دست یافته و اندیشمندان عرصه حقوق به بررسی ارتباط بین حقوق و سیستم عصبی می پردازند.
وی اظهار کرد: این شاخه از علم حقوق، در حوزه جرم شناسی حرف های بسیار برای گفتن دارد و شاخه های قدیمی تر علم حقوق نیز اکنون بسط و گسترش قابل تامل پیدا کرده اند.
رئیس اتاق فکر دومین همایش 'تقدیر از افتخار آفرینان عرصه عدالت و اهدای چکش زرین به حقوقدان برتر کشور' نیز در این مراسم گفت: همایش اهدای چکش زرین عدالت فرصت مغتنمی برای قدردانی از حقوقدانانی است که در یک رقابت 70 هزار نفری شرکت نموده و موفق به کسب رتبه های برتر و افتخارآفرینی در سطح کانونهای وکلای کشور شده اند.
مجید قاضی زاده با اشاره به افزایش چشمگیر پرونده های قضایی افزود: براساس آمار، در سال گذشته بیش از 15 میلیون پرونده قضایی به شعب دادگستری در کشور ارسال شده و هر پرونده قضایی دست کم 2 نفر با عنوان خواهان و خوانده را به مراجع قضایی برده است و این بدان معناست که حداقل 30 میلیون نفر از جمعیت کشور به طور مستقیم به محاکم قضایی مراجعه کرده اند.
وی اظهار کرد: تعداد دارندگان پرونده های حقوقی در کشور رو به افزایش است و به جای افرادی که در دستگاه قضایی پرونده ای ندارند کسانی هستند که دارای چندین پرونده قضایی هستند.
وی گفت: افزایش پرونده های حقوقی، آثار نامطلوب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر جامعه تحمیل می کند.
قاضی زاده افزود: باید به سوی ارتقای فرهنگ حقوقی و افزایش بهداشت حقوقی جامعه حرکت کنیم اما اغلب زمانی به حقوقدانان و وکلا مراجعه می کنیم که درگیر یک پرونده حقوقی شده ایم.
وی اظهار کرد: حضور تاجران، مدیران دولتی، مدیران بخش خصوصی، قضات، حقوقدانان، وکلا و دیگر اقشار جامعه در این همایش، نشان از این دارد که ارتقای فرهنگ حقوقی یک کار گروهی است و همراهی تمام اقشار را می طلبد.
دومین همایش اهدای چکش زرین عدالت به حقوقدان برتر کشور در سال جاری با حضور بیش از هزار نفر از استادان مطرح کشور در حوزه حقوق، وکلا، قضات، کارشناسان دادگستری سراسر کشور، مدیران بخشهای دولتی و خصوصی و همچنین دارندگان رتبه های برتر آزمون وکالت و قضاوت در مشهد برگزار شد.
در این مراسم که مصادف با سالروز بزرگدشت همسران و مادران شهدا بود از خانواده شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای انرژی هسته ای و خانواده شهید عبدالحمید سجادی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) در سوریه قدردانی شد.
همچنین به همت برگزار کنندگان این همایش، معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد، مدیرکل زندانهای خراسان رضوی و مدیر عامل ستاد دیه این استان، زمینه آزادی پنج زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد.
در این همایش همچنین از تمبر رسمی و اختصاصی چکش زرین عدالت نیز رونمایی شد.
1922/7489/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.