به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: انقلاب اسلامی که اکنون به 40 سالگی خود رسیده در طول چهار دهه گذشته به توفیقات بسیار دست یافته است.
وی اظهار کرد: با این حال این انقلاب در برخی حوزه ها دچار کاستی هایی نیز هست که مسئولان باید همت کنند و این کاستی ها و کم کاری ها را جبران کنند.
وی گفت: نماز جمعه، مظهر انسجام، اتحاد، همدلی، همسویی، هم صدایی و یکپارچگی ملت در خنثی سازی توطئه دشمنان است.
آیت الله حسینی خراسانی افزود: نماز سیاسی، عبادی جمعه یک فرصت در اختیار امیر مسلمانان است، فرصتی که رهبر دینی جامعه اسلامی باید فراخوان دهد تا مردم اجتماع کنند و رهبری یا نمایندگان منسوب رهبری به عنوان امامان جمعه و خطیبان جمعه آنچه را لازم است با مردم در میان بگذارند.
وی اظهار کرد: دشمن، بیدار و دنبال فرصت است که ضربه سهمگین خود را بر اخلاق، ادب، فرهنگ، اقتصاد، مدیریت و سیاست کشور وارد کند لذا نماز جمعه قرارگاه تبیین سیاست صحیح اسلام در مقابل ترفندهای دشمن است.
وی گفت: نماز جمعه فرصتی در اختیار حاکمیت است تا فراخوان عمومی برای پیشبرد اهداف اسلامی، کار و تلاش برای تولید دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر امیر مسلمانان، رهبری دینی جامعه اسلامی، سالی را موسوم به سال اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و رشد اقتصادی نامگذاری کرده است، در قرارگاه پرشکوه نماز جمعه نیز باید از همه اقشار برای همکاری در تحقق بخشیدن به این هدف دعوت شود.
وی اظهار کرد: کم کاریها نیز باید با مردم در میان گذاشته شود زیرا مشکلات باید با دست مردم حل شود، این حقیقت نماز جمعه است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.