سید سعید سرابی روز پنجشنبه در همایش ملی رسانه و گردشگری در مشهد افزود: برای رویداد مشهد 2017 بسته های متنوع رسانه ای تعریف شد. با این وجود ناهماهنگیها و فقدان هم افزایی رسانه ای در پایتخت فرهنگی جهان اسلام جزو کمبودها بود و نتوانستیم رسانه را به مشهد 2017 گره بزنیم.
وی ادامه داد: مشهد قطب جریان رسانه در کشور و دارای ظرفیتها و فرصتهای زیادی است. اساتید برجسته ای در این حوزه فعالیت دارند لذا برای توسعه آموزش رسانه در حوزه گردشگری، مشهد می تواند مرکز و پایگاه جدی باشد. در فضای مدیریتی هیچ مساله ای را بدون پیوست رسانه ای نمی توان در نظر گرفت و امروز در انجام هر مساله ای باید رسانه را دخیل کرد.

* رسانه ها نیازمند حمایت
مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: هم اینک 140 نفر عضو رسمی و دارای بیمه خبرنگاری در خانه مطبوعات استان ثبت شده اند و 259 درخواست برای عضویت در خانه نیز وجود دارد.
علی پاکباز خسروشاهی افزود: با توجه به اهمیت کار رسانه در صنعت گردشگری بهتر است از خبرنگاران و فعالان رسانه ای حمایت بیشتری صورت گیرد و تسهیلاتی در اختیار آنان از سوی سازمان میراث فرهنگی برای فعالیت در حوزه گردشگری قرار گیرد.

* ماندگاری گردشگر در مشهد 2.5 روز
دبیر علمی همایش ملی رسانه و گردشگری نیز گفت: این همایش با محورهای نقش روابط عمومی در جذب گردشگر با بهره گیری از تکنیک ارتباط با رسانه، نقش رسانه های سنتی و دیجیتال در رونق صنعت گردشگری و نقش توسعه اقتصاد گردشگری در ارتقا جریان سرمایه گذاری برگزار می شود.
مجید فکری افزود: ماندگاری گردشگر یکی از شاخصهای مهم توسعه گردشگری است اما ماندگاری گردشگران داخلی در مشهد به کمتر از 2.5 روز رسیده و این یک هشدار است. رسانه های داخلی تنها به تولید و انتشار خبر اکتفا می کنند در حالی که دیده شدن مطلب اهمیت زیادی دارد و باید از تکنیکهای مختلف برای معرفی ظرفیتها و انتشار اخبار گردشگری بهره گرفت.
وی گفت: موسسه فرهنگی کاج در برگزاری همایش ملی رسانه و گردشگری به دنبال جذب راهکارها از جامعه متخصصان و ایجاد حساسیت در جامه نسبت به اهمیت رسانه در توسعه گردشگری است و بنا دارد در سال 1398 این همایش را در عرصه بین المللی برگزار کند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.