به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباسعلی علیزاده روز پنجشنبه در نشست بصیرتی حوزه های علمیه تربت حیدریه افزود: تحصیل باید در اولویت فعالیت های روحانیون قرار بگیرد و طلبه باید نیازهای جامعه خود را احصا و شناسایی کرده و در راستای آن به تحصیل و تهذیب خود بپردازد تا بتوانند برای جامعه خود تاثیرگذار باشد.
وی آینده نگری را از دیگر اولویت های حوزه های علمیه برشمرد و گفت: آینده نگری به این معنا است که روحانیت با شناخت از ترفندهای دشمن در فضاهای مختلف، به آگاه سازی و شبهه زدایی جامعه مخاطب خود همت گمارد.
علیزاده در ادامه اظهار کرد: هر چند روضه خوانی افضل عبادت برای روحانیون بشمار می رود اما جامعه نیازمند عالم اندیشمند و مجتهد است.
وی همچنین گفت: یکی از اولویت های پس از پیروزی انقلاب اسلامی این بود که حوزه های علمیه را وارد دانشگاه ها کنیم تا در یک وحدت رویه برای جامعه کارساز باشیم، اما اکنون گاهی عکس آن اتفاق افتاده و برخی القاب همچون دکتر و حجت الاسلام خودنمایی می کند اما در حقیفت باید دید که چه میزان عالم و مجتهد تربیت کرده ایم؟
علیزاده افزود: مردم طلاب و روحانیون را به عنوان سرباز امام زمان (عج) می شناسند و از این قشر توقع تخلف همراه با فقدان مسوولیت پذیری ندارند، لذا باید مراقب بود تا روحانیت و حوزه های علمیه جایگاه خود را نزد مردم حفظ کنند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
1744/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.