علی رسولیان روز چهارشنبه در مراسم راه اندازی سامانه الکترونیکی دادور (دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان مجوزهای کسب و کار) در مشهد افزود: تراز بازرگانی استان نیز در 11 ماه امسال مثبت و به نرخ یکهزار و 420 میلیون دلار رسید.
وی اظهار کرد: برنامه ششم توسعه استان براساس اسناد بالادستی تنظیم شد و رسیدن به نرخ بیکاری هفت درصد در پایان برنامه مبنای عمل قرار گرفت.
وی گفت: برای رسیدن به نرخ بیکاری هفت درصد در پایان برنامه ششم توسعه به ایجاد 430 هزار شغل جدید طی پنج سال نیاز است که براساس هدف گذاری برنامه ششم در سال اول یعنی امسال باید 123 هزار شغل در خراسان رضوی ایجاد شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: سرمایه ای که برای ایجاد این تعداد شغل جدید در استان نیاز است 62 هزار میلیارد ریال می باشد که خارج از توان استان است.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای تحقق اشتغال اظهار کرد: از پاییز سال گذشته تا پایان پاییز امسال 149هزار و 164 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: نرخ بیکاری در این استان در پایان پاییز امسال به 8.8 درصد رسید که نسبت به پاییز سال گذشته 2.7 درصد کاهش داشت و نرخ تورم در خراسان رضوی نیز در پایان بهمن ماه امسال به 8.6 درصد رسید.
رسولیان با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری برای تولید داخلی در استان تا پایان امسال به 33 هزار میلیارد ریال می رسد افزود: از ابتدای امسال تاکنون 180 میلیون یورو ماشین آلات خط تولید که امکان ساخت آن در کشور نبود خریداری و به خراسان رضوی وارد شده است.
وی اظهار کرد: در 10 ماه امسال رشد اقتصادی در اکثر رسته های تولیدی استان بین 17 تا 79 درصد بود و اعتبارات مطلوبی برای کمک به حوزه های سرمایه گذاری اختصاص یافت.
وی گفت: هم اکنون نیاز جدی در استان حل مشکلات مربوط به سرمایه گذاری و فضای کسب و کار است که امید است با راه اندازی سامانه های مربوط به مرکز ملی پایش فضای کسب و کار این وضعیت بهبود یابد.
1922/7489/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.