رضوان حکیم زاده روز دوشنبه در مراسم آغاز جشنواره ملی تجربیات برتر آموزشی و تربیتی معلمان دینی و قرآن در مشهد افزود: رویکرد اصلی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر این باور استوار می باشد که کتاب درسی زندگی ما قرآن است و در این جهت آموزش نیز بر همین محور قرار دارد.
وی ادامه داد: برای تصمیم گیری در تربیت دانش آموزان و برنامه ریزی در این زمینه باید اصول و مبانی را از قرآن استخراج کرد، وزارت آموزش و پرورش نیز در همین مسیر حرکت می کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت قرآنی به دو شکل محتوایی و شکلی انجام می شود. در چارچوب تربیت شکلی دانش آموزان در معرض برنامه های قرآنی از جمله مسابقات، روخوانی، تفسیر و کلاسهای مفاهیم قرآن قرار می گیرند و در تربیت محتوایی، خدایی شدن و صفات الهی به آنها آموزش داده می شود.
وی افزود: انسان در قرآن یک سرمایه قلمداد می شود. همانطور که پیامبر اسلام به عنوان یک مربی جهانی با شاخصهای رحمت، شاهد، بشیر و نذیر معرفی شده باید تمام معلمان نیز به این صفات مزین باشند.
حکیم زاده در خصوص حذف پیک نوروزی از برنامه آموزشی مقطع ابتدایی نیز گفت: امسال در ایام نوروز برنامه داستانگویی، داستان نویسی و داستان خوانی در میان دانش آموزان اجرا می شود زیرا قالب اصلی آموزش مفاهیم تربیتی در قرآن، داستانگویی است.
جشنواره ملی تجربیات برتر آموزشی و تربیتی معلمان دینی و قرآن با حضور معلمان و نوآموزگاران منتخب در مشهد برگزار شد.
1922/7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.