محمدرضا حیدری روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تا نیمه بهمن امسال شهروندان مشهدی تنها 14 روز هوای پاک را تجربه کرده اند. برای کاهش آلایندگیها باید سرانه فضای سبز باید به میزان قابل قبولی برسد.
وی ادامه داد: شهردار مشهد با همراهی شورای شهر در راستای توسعه فضای سبز در این کلانشهر برنامه ریزی گسترده ای انجام داده که البته مشارکت شهروندان نیز در این خصوص ضروری است.
مساحت کنونی فضای سبز تحت تملک شهرداری مشهد چهار هزار و 300 هکتار و قرار است تا پایان امسال به چهار هزار و 740 هکتار برسد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به 'روز وکیل مدافع' اشاره و بیان کرد: کمیسیون امور حقوقی در شورای پنجم تشکیل شده و امیدواریم با همراهی و مشارکت وکلا در حوزه تبیین حقوق شهروندی و کارکردی کردن قوانین مربوطه گامهای مناسب برداشته شود.
وی در خصوص ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاران در شهر مشهد نیز گفت: شهرداری طبق قرارداد باید با سرمایه گذاران وفای به عهد داشته باشد. شورای پنجم شهر مشهد بر اساس ضوابط رفتار می کند و باید فضای اعتماد را به سرمایه گذاری در این شهر برگرداند که البته باید هزینه آن را نیز بپردازیم.
همچنین در این نشست نظریه کمیسیون اقتصادی و مشارکتهای شورای شهر مشهد و کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص راهبرد فروش و بهره برداری پروژه بزرگ میدان شهدا بررسی و شهرداری مشهد مکلف شد به منظور تمرکزبخشی بیشتر بر بهره برداری و فروش پروژه های طرح میدان شهدا، بهره برداری و فروش این پروژه ها را به معاونت بهره برداری و فروش سازمان اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی واگذار کند.
تعیین تکلیف نحوه محاسبات شهرسازی و درآمد پروژه مشارکتی آرمیتاژ گلشن از دیگر مصوبات امروز شورای شهر مشهد بود.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.