رضا صابری تولایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار و تعداد مراکز فعال زیرزمینی در این خصوص ممکن است بیشتر از این باشد. هشت مرکز از قرائت خانه های فاقد مجوز پسرانه، هفت مرکز دخترانه، یک مرکز مختلط در یک طبقه و یک مرکز نیز مختلط در 2 طبقه است.
وی ادامه داد: چهار قرائت خانه نیز به دلیل وجود موانعی بازدید نشده اند. پس از صدور اخطارهای لازم از فعالیت قرائت خانه های غیرمجاز جلوگیری و قرائت خانه های مختلط نیز پلمب می شود.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طبق مستندات قانونی دستگاههای متولی باید مرجع صدور مجوز در این خصوص باشند. قرائت خانه هایی که ویژه دانش آموزان فعالیت می کنند و مجوز ندارند باید از آموزش و پرورش مجوزهای مربوطه را اخذ کنند.
وی بر لزوم ممانعت از فعالیت قرائت خانه های غیرمجاز مطالعه تاکید کرد و از خانواده ها و دانش آموزان خواست تا از ظرفیتهای مراکز آموزشی اعم از مدارس دولتی، غیردولتی و مراکز آموزشی آزاد تحت نظارت آموزش و پرورش استفاده کنند.
صابری افزود: مدارس دولتی دارای فضای مناسب ترغیب به ایجاد قرائت خانه شده اند و تاکنون هفت قرائت خانه در مدارس دولتی افتتاح شده است. بیشتر این قرائت خانه ها در مدارس حاشیه شهر مشهد فعال هستند. در این مراکز هزینه ها کاملا منطقی بوده و نظارتهای سازمان یافته وجود دارد.
وی ادامه داد: مراکز غیردولتی که مجوز آموزشگاه غیردولتی دارند و آموزشگاههای علمی آزاد نیز می تواند در حوزه قرائت خانه ها فعالیت کنند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعتکاف علمی در ایام تعطیلات نوروز و تابستان، تشکیل خانه های کنکور، همایشهای مرتبط با کنکور و راه اندازی سالنهای مطالعه را از جمله اقدامات آموزش و پرورش در کنار فعالیتهای رسمی برشمرد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.