به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر افزود: این ایام زمان جشن و شادی است و باید ارزش های اسلامی و ملی در فضایی با نشاط تقویت شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت مباحث فرهنگی و نقش آن در جامعه مدیریت مسائل فرهنگی باید فعال، پویا و ایجابی باشد و تهدیداتی که از سوی دشمنان به این حوزه می شود، مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: جمهوری اسلامی نظام مبتنی بر فرهنگ است، از این رو دشمنان حملات خود به این نظام را متمرکز بر حوزه فرهنگی کرده اند لذا باید مباحث فرهنگی را به درستی و با مدیریت ایجابی مدیریت کرد.
استاندار خراسان رضوی افزود: امروز دشمن برای رسیدن به مقاصد پلید خود و ضربه زدن به این کشور و ملت بر ارزش های ملی و اسلامی ما متمرکز شده است و تلاش می کند، ضد ارزش ها و مباحث ضدفرهنگی را به جامعه بویژه نسل نوجوان و جوان القا کند که در این زمینه باید برنامه ریزی و اقدام صحیح انجام شود.
وی با اشاره به برنامه ها و مراسم چهارشنبه آخر سال نیز اظهار کرد: آنچه امروز با عنوان چهارشنبه سوری در قالب انفجار ترقه و آتش بازی های خطرناک شاهد هستیم هیچ نمودی از فرهنگ و سنت ما ندارد و باید با کمک تشکل های مردمی نسبت به فرهنگ سازی صحیح ، جلو این حوادث خسارت بار گرفته شود.
وی بر ضرورت برنامه ریزی و مدیریت لازم از سوی بخش های درگیر و مسئول در این حوزه تاکید کرد.
رشیدیان با اشاره به حجم قابل توجه زائر و مسافر ورودی به مشهد در ایام پایانی سال و نوروز گفت: باید در راستای ترویج و توسعه فرهنگ میزبانی در جامعه هم اقدام موثری صورت گیرد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.