محمد رضا حسین نژاد روز شنبه در نخستین همایش تخصصی نمای ساختمان در مشهد افزود: این تخفیف در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد و مشوقی برای رعایت مقررات در نماسازی است.
وی آشفتگی بصری در ساختمان سازی شهر را مشکل مهم دانست و اظهار کرد: نمای ساختمان های مشهد تطابق لازم با هویت مذهبی و زیارتی این شهر را ندارد و ظاهر شهر حس معنویت را به زائران منتقل نمی کند.
وی گفت: به منظور ایجاد هماهنگی متناسب با هویت شهری مشهد و همگونی نمای ساختمان ها، دبیرخانه کمیته نما و منظر با بهره گیری از نخبگان و اساتید دانشگاهی در شهرداری این شهر شکل گرفت.
حسین نژاد افزود: شهر مشهد با سه میلیون و 500 هزار نفر جمعیت و 800 هزار بنا دارای تنوع بسیار در نماهای ساختمان هاست.
وی اظهار کرد: باید یک نسخه واحد برای نماهای شهری که دارای تمام شرایط و ایده آل ها بوده و متناسب با هویت، اقلیم و سبک زندگی مردم شهر باشد، ارائه شود.
وی گفت: هر شهری با توجه به آب و هوا و اقلیم، نمای خاص خود را طلب می کند و در ساختمان سازی تمام اصول مهندسی از جمله صرفه جویی در انرژی و مقاوم بودن در برابر زلزله باید رعایت شود.
حسین نژاد افزود: باید یک گروه تخصصی از مهندسین در رشته های مختلف تشکیل شود تا طرح جامع یا تفصیلی برای شهر تهیه گردد و نمایی برای شهر بوجود آید که در آن توقع زائرین و گردشگران از نظر هویت، تاریخ و چشم نوازی محقق گردد.
وی با تاکید بر آشتی مصالح سنتی و مصالح نوین در ساختمان ها اظهار کرد: هیچ ایده و تخصصی از تخصص دیگر بی نیاز نیست و طراحی های ساختمان سازی باید با معیشت، اقلیم، محیط ، فرهنگ و هویت سازگار باشد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.