جواد سخدری روز یکشنبه در نشست خبری افزود: هدف از اجرای این طرح بسترسازی، رفع تنگنا ها و بهره مندی از توسعه اقتصادی در راستای تعامل با سازمان های دولتی مانند بهزیستی، بسیج سازندگی و سایر نهاد هاست.
وی مدت اجرای این طرح را در استان پنج سال اعلام کرد و گفت: امسال نخسین سال اجرای این طرح است و طبق برنامه ریزی های انجام شده، در هرسال با همکاری بخشداری ها، دهیاری ها و فرمانداری ها اجرای این طرح توسط محققان بررسی، رصد و نتیجه گیری می شود تا با رفع نقاط منفی، تداوم اجرای طرح به بهترین شکل ممکن انجام شود.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی مشهد افزود: این طرح در راستای توسعه مشارکت با بخش خصوصی در روستاهای دارای بیش از ٢٠ خانوار عضو، روستاهایی که طرح های هادی در آنها نهادینه شده و روستاهایی که دارای مشکلات بیکاری و مهاجرت هستند، اجرا شده است.
وی با بیان اینکه در این راستا استان خراسان رضوی به هفت منطقه آمایشی تقسیم شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح بیش از ٦٠٠ نفر از محققان به صورت مستقیم با دهیاران همکاری دارند.
وی گفت: برای جلوگیری از مهاجرت پذیری و اشتغال زایی در روستاها باید به تقویت ظرفیت های محیطی توجه شود که در این طرح این مهم مورد پیگیری است.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.