آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: انحراف ستیزی، آزادی ستیزی نیست. اگر بنا شد محورهای اقتدار یک نظام در خط مقابله با انحراف قرار گیرد نباید اینکار با جوسازیهای دشمن با آزادی ستیزی یکسان شمرده شود.
وی ادامه داد: مسئله درویش بازی یک اندیشه نیست و در هیچ جای درویش بازی عرفان وجود ندارد. جریان ناپاکی که در شب شهادت حضرت زهرا(س) طی آن در خیابان گلستان هفتم تهران یک عده اراذل قداره کش به جان مردم افتادند، زندگی مردم را آتش زدند و تباه کردند و عزیزان ما را کشتند، نتیجه انحراف بود.
امام جمعه مشهد گفت: مسئله درویشی و درویش بازی دکانی است که دشمنان درست کردند. تمام فرقه های درویش بازی در کشور ما بعد از جریان تحریم تنباکو، لغو قرارداد رژی و نمایش اقتدار روحانیت، دین و مذهب درست شد. انگلیسیها دیدند که روحانیت و دین یک مانع عظیم در برابر اهداف آنها است به همین خاطر موضوع انحراف را به عنوان کج راه دیدن دین به عنوان درویش بازی راه انداختند و مروج و حامی فرقه های درویشی در طول تاریخ قاجار و ستمشاهی پهلوی، رجال سیاسی دست نشانده انگلیس و آمریکا بودند.
وی افزود: این دراویش، گنابادی نیستند بلکه ملاسلطانی هستند. ملاسلطان یک عنصر بود که آنها آوردند در بیدخت گناباد ساختند و پرداختند و رجال سیاسی قاجار از تهران به این روستای گناباد می آمدند به عنوان اینکه یک محور عرفان ودلداگی به حق پیدا کردند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: رهبری این فرقه به صورت موروثی قرار گرفته است. این چه عرفانی است که وقتی پدر فوت کرد پسرش به جای او می نشیند و قطب و مرشد می شود. این انحراف است. اینها دست نشانده دشمن هستند. جریان درویشی با هیچ معیاری از مذهب و دین و حتی معیارهای عرفای به حق و عرفان سازگار نیست. سبیل کلفت و گیس کجای مذهب است؟ اینها جریان جاسوسی دشمن هستند.
وی گفت: از دل این انحراف جریان اغتشاش آشوب و بلوا در داخل کشور و ضرب و جرح مردم صورت گرفت. این آشوبها برنامه ریزی آمریکا و انگلیس است و تصادفی نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: عناصری که دنبال دین بی دردسر می گردند، یک مذهب که تکلیف و حرام نداشته باشد این راه را دنبال می کنند و دسته دیگر عناصر وابسته به دشمن و قدرت یاب هستند که درویشی را دنبال می کنند. بروید ببینید مردم شهر گناباد از اجداد این دراویش و به نام درویش بازی چه جنایاتی از قاچاق فروشی، بی بند و باری و خنثی کردن حرکتهای مردمی در طول تاریخ سراغ دارند.
وی ادامه داد: بعضی مسئولان چشم خود را روی هم می گذارند. آمریکا ناامنی در سوریه و عراق را با عنوان داعش و اندیشه سخیف وهابیت راه انداخت. همان آمریکا با عنوان درویش و فرقه ملاسلطانی در کشور ما به میدان آمد لذا دستگاههای امنیتی باید قوی برخورد کنند.
آیت الله علم الهدی گفت: دشمن غائله خیابان گلستان هفتم را به این منظور راه انداخت که مسئولان و کارگزاران مشغول به این جریان شوند تا بر رسیدگی به معیشت و اقتصاد مردم فرصت پیدا نکنند و نیز اینکه دستگیری جاسوس دشمن در پوشش حفظ محیط زیست، به حاشیه رانده شود.
وی افزود: دراویش ملاسلطانی نطفه فساد هستند و اول انقلاب باید براندازی می شدند. امروز که باعث شده اند امنیت کشور هدف قرار بگیرد شدیدا باید براندازی شوند.

* تبعیت از شیطان باعث بدبختی است
امام جمعه مشهد در بخش دیگری از خطبه ها گفت: قرآن راه نفوذ شیطان را به همه یاد می دهد و باید این راهبرد قرآنی را گوش و عمل کنیم. آدم و حوا از گرسنگی و سرپناه نداشتن ترس داشتند و شیطان وعده قدرت، سلطه و توان فناناپذیر به آنها داد.
وی افزود: همین کار را در خصوص جریان ارتباطات سیاسی و بین المللی جهان با آن روبرو هستیم که در عرصه علم یک اصطلاح می سازند و آن را معیار ارزش قرار می دهند و هرکس که موافق آنها نباشد آن را ضد اصطلاحات ساخته شده خود معرفی می کنند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: امروز هم بر ابتذال و حرکتهای ناهنجار اسم هنر را می گذارند و اگر کسی با این کارها مخالفت کرد اسم او را مخالف و ضدهنر می گذارند. ولنگاری و بی بند و باری را شادی می نامند. بی عفتی، تجاهر و بی حیایی یک عنصر ناپاک، بی بند و بار، بی حجاب را که حیا ندارد شجاع، متهور و دلاور معرفی می کنند.
وی گفت: برخی راه شیطان را در جامعه پیاده و اجرا می کنند. قرآن کریم نسبت به تهدید شیطان و حرکتهای شیطانی هشدار داده است چنانکه به آدم و حوا هم هشدار داد از شیطان تبعیت نکنید که بدبخت می شوید.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.