ﻣﻨﻮﭼﻬﺮ ﺷﯿﺒﺎﻧﯽ ﺍﺻﻞ پنجشنبه شب در حاشیه همایش اخلاق مهندسی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت دهم تاکید بر روی افزایش کمی دانش آموختگان بود که این سیاست به کیفیت آموزش آسیب‌ زد و شرایطی را به وجود آورد که هم اکنون در بخش مهندسی ساختمان کمبودهای آموزش عالی به خوبی نمایان شده است.
وی اظهار کرد: برای نمونه در آزمون های حرفه ای برای ورود به حرفه که به صورت جزوه و کتاب باز است و نمره قبولی 50 از 100 می‌ باشد آمار قبولی ناچیز است.
وی گفت: در دوره های ناپیوسته و کاردانی نیز این سیاست ها باعث شد تعداد کاردان ها کم شود در حالی که در کشور های توسعه یافته به ازای هر مهندس، 2 یا سه نفر کاردان به ویژه در مبحث اجرای ساختمان حضور دارند.
شیبانی اصل افزود: سازمان نظام مهندسی در هفت رشته مهندسی ساختمان حدود 500 هزار عضو دارد که نیمی از آنها فاقد پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند و حدود 70 هزار کاردان و 500 هزار مهندس داریم که این نسبت باید معکوس شود.
وی اظهار کرد: نظام مند کردن فعالیت ‌های حرفه ‌ای مهندسی ساختمان و قرار گرفتن آن در جایگاه حرفه‌ ای خود به عنوان یک نهاد قوی و کارآمد برای تنظیم امور مهندسی و اعتلای آن از جمله برنامه ‌هایی است که در این دولت دنبال می شود.
وی گفت: مکاتباتی نیز با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه تثبیت جایگاه کاردان ها و ایجاد انگیزه فعالیت در آنها انجام شده است.
شیبانی اصل افزود: به نظر می رسد یک تحول اساسی و یک توانمند سازی حرفه‌ ای در این زمینه نیاز است و بزرگترین نهادی که در این مسیر می تواند به امر آموزش کمک کند، سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
همایش اخلاق مهندسی با حضور 270 نفر از مهندسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.