جواد عباسی روز چهارشنبه در نشست خبری پیرامون نخستین همایش ملی وقف علم و فناوری که در خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد، افزود: این مقالات با محورهای تبیین ضرورت توسعه وقف در عرصه علم و فناوری، الگوی توسعه و اجرایی سازی گفتمان وقف در زمینه علم و فناوری، نقش علم و فناوری در احیا و ارتقای بهره وری موقوفات تدوین شده است.
دبیر همایش ملی وقف علم و فناوری بیان کرد: این همایش از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود و دانشگاه های تراز اول و خیرین بزرگ کشور حمایت خود را از این همایش اعلام کرده اند.
وی اظهار کرد: بحث علم و فناوری در کشور مبحث نوینی است و تاکنون افراد زیادی در این خصوص کار تحقیقاتی یا علمی انجام نداده اند که بتوان به عنوان سخنران در این همایش از آنان بهره گرفت.
دبیر همایش ملی علم و فناوری گفت: نخستین همایش ملی علمی و فناوری محتواساز و بسترساز ایجاد ایده ها برای وقف علم و فناوری و درگیر کردن نخبگان کشور در این خصوص خواهد بود و از حضور دست اندرکاران بهره خواهد گرفت تا باب فرهنگ سازی در این زمینه باز شود.
عباسی اظهار کرد: از50 خیر و نیکوکار شناخته شده کشور در حوزه های وقف درمانی، وقف آموزشی، وقف فرهنگی، همچنین اساتید دانشگاه ها، مدیران کل اوقاف و امور خیریه کشور و مسئولان وزارت علوم و سایر وزارتخانه های دست اندرکار که به نوعی سیاستگذاری را برعهده دارند برای شرکت در نخستین همایش ملی وقف علم و فناوری دعوت شده است.
وی اضافه کرد: تولیت آستان قدس رضوی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، قائم مقام وزیر علوم و یکی از مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جزو دعوت شدگان شاخص این همایش هستند.
دبیر همایش ملی وقف علم و فناوری گفت: رونمایی از نقشه راه، پرتال و اپلیکیشن وقف علم و فناوری، برپایی نمایشگاه دستاوردها و تجربیات موفق علم و فناوری، میزگرد ارائه تجربیات موفق وقف علم و فناوری در جهان، ارائه ایده های ارتقای بهره وری با استفاده از علم و فناوری، تجلیل از واقفان نمونه علم و فناوری از برنامه های جنبی این همایش است.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.