پایگاه خبری پلیس روز چهارشنبه به نقل از سردار قادر کریمی گزارش داد: با کسب خبری مبنی بر فروش خودروهای اجاره ای توسط اعضای یک باند حرفه ای کلاهبرداری در شهر نیشابور موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: اعضای این باند با اجاره خودروهای لوکس به مبالغی بسیار بالا به مدت 20 تا 30 روز در شهر تهران و وثیقه گذاشتن مدارک جعلی مانند چک و بیمه نامه، کارت خودرو را دریافت و خودرو را در دیگر شهرها به فروش می رساندند.
سردار کریمی ادامه داد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از تحقیقات گسترده پلیسی سه نفر از اعضای این باند را که قصد فروش یک دستگاه خودرو بی ام دبلیو در شهر نیشابور را داشتند شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.
وی ادامه داد: این کلاهبرداران، خودرو اجاره ای را به مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال با خریدار با اسناد جعلی معامله و مبلغ هشتصد میلیون ریال آن را نقدا دریافت کرده و مابقی را به زمان تنظیم و انتقال سند موکول کرده بودند.
وی خاطرنشان کرد: سه عضو دیگر این باند در عملیات های مجزا دستگیر شدند و متهمان در بازجویی های تکمیلی تاکنون به پنج میلیارد ریال کلاهبرداری با جعل اسناد خودرو در شهر مشهد، تربت جام، نیشابور، یزد و بیرجند اعتراف کرده اند .
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت : تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
چندی قبل نیز فردی با ایجاد دفتر فروش خودرو در مشهد و جلب اعتماد عمومی از بیش از 100 شهروند کلاهبرداری کرده و به خارج از کشور فرار کرده بود که در بهمن ماه امسال هفت نفر در مشهد در خصوص این پرونده دستگیر شدند.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.