به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی، چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار کرد: اجتماعی شدن نظام تعلیم و تربیت موجب می شود تا این نظام با حضور مردم و برای مردم ادامه یابد.
وی بیان کرد: نظام سلامت و امنیت در کشور هم اکنون اجتماعی شده و همین امر موجب می شود تا شاهد بهبود مدیریت در این بخش ها باشیم.
این مسئول تاکید کرد: رکن اصلی اجتماعی کردن نظام تعلیم و تربیت کاهش فاصله جامعه با این نظام است.
وی ادامه داد: به دلیل اهمیت اجتماعی کردن تعلیم و تربیت، ایجاد و طراحی نظام مهندسی اطلاع رسانی، فرهنگی سازی، اجتماعی شدن آموزش و پرورش را باید در دستور کار قرار داد.
حسینی گفت: نهاد ایجاد تحول کیفی در جامعه آموزش و پرورش است و به همین دلیل باید مدیریت آموزشگاهی در مدارس اصلاح شود .
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: شکی نیست که نظام آموزش و پرورش باید متحول شود بنابراین سند تحول بنیادین برمبنای تحول در این نظام تهیه و آماده سازی شده است.
حسینی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید به دغدغه اصلی دستگاه ها و نهادها تبدیل شود، بیان کرد: تحول در جامعه بر مبنای تحول در نظام آموزش و پرورش، مدرسه و معلم محقق می شود.
در پایان این مراسم با تقدیر از خدمات 'علیرضا کاظمی' مدیرکل پیشین آموزش و پرورش خراسان رضوی، که اکنون به سمت معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش منصوب شده، 'علی خدابنده' به عنوان مدیرکل جدید اداره کل آموزش و پرورش در این استان معرفی شد.
استان 6.5 میلیون نفری خراسان رضوی با 1.2 میلیون نفر دانش آموز، 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را دارد.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.