دکتر عبدالعلی حبیبی دوشنبه شب در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با هدف ترویج سنت حسنه اهدای خون و تامین خون مورد نیاز بیماران نیازمند، تیم خونگیری تربت حیدریه به شهرستان مه ولات اعزام شد.
به گفته وی ، از 80 کیسه خون اهدای توسط مردم نوع دوست مه ولات 80 درصد مربوط با داوطبان آقا بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مردم نیاز است که یک پایگاه دائمی انتقال خون در شهرستان مستقر شود که در این زمینه مکاتباتی صورت گرفته است.
دکتر حبیبی خاطر نشان کرد: خون های اهدایی به پایگاه انتقال خون تربت حیدریه منتقل و برای تامین نیاز خونی بیمارستان های شهرستانهای مه ولات، تربت حیدریه، کاشمر، خواف و مرکز استان استفاده می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مه ولات ضمن تشکر از مردم شهرستان که در این امر خداپسندانه مشارکت بسیار خوبی داشتند، تاکید کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با پایگاه انتقال خون تربت حیدریه، یک نوبت دیگر در اسفند ماه پذیرای شهروندان عزیز برای اهدای خون خواهیم بود.
رضا خدادای شهروند فیض آبادی به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان مه ولات باجمعیت بالغ بر 50هزار نفر از خدمات اهدای خون محروم است و می طلبد باتوجه به شور واشتیاق مردم در این اقدام انساندوستانه مسئولین پیگیر استقرار پایگاه اهداء خون دراین شهرستان باشند.
به گفته وی بسیاری از شهروندان به علت ازدحام جمعیت نتوانستند خون اهدا کنند لذا شاهد برگشت بسیاری از شهروندان آنهم به خاطر خدمات دهی به 4تخت خونگیری بودم.
جواد حیاتی دیگر شهروندان مه ولاتی گفت:مدت زیادی است که از پایگاه اهدا خون شهرستان تربت حیدریه به مه ولات نیامده اند واز مسئولین درخواست می کنم تیم اهدای خون حتی المکان هرماه یکبار برای گرفتن خون به مه ولات اعزام شوند.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.