به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی روز دوشنبه در نشست بررسی تفاهم نامه بین معاونت زنان ریاست جمهوری و مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از طریق ویدئو کنفرانس در استانداری خراسان رضوی افزود: بر اساس این تفاهم نامه یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به 33 هزار زن سرپرست خانوار، بدسرپرست و دختران خود سرپرست بیش از 40 ساله در کشور با بهره چهار درصد پرداخت خواهد شد که سهم خراسان رضوی 10 درصد این تعداد است.
وی اظهار کرد: سهمیه مورد نظر بر اساس تعداد زنان سرپرست خانوار در شهرستان های خراسان رضوی توزیع خواهد شد، به طوریکه مشهد با 760 فقره وام، نیشابور با 261، سبزوار با 205، تربت حیدریه با 168 و کاشمر با 107 فقره وام بیشترین سهم را در این استان خواهند داشت.
وی گفت: عدالت اجتماعی و توزیع فرصت ها و منابع برای زنان سرپرست خانوار از رویکردهای دولت تدبیر و امید است و پرداخت این تسهیلات با هدف رفع نیازهای اولیه، راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد انجام می شود.
حسینی مبلغ تسهیلات برای هر زن سرپرست خانوار را 30 میلیون ریال با باز پرداخت 24 ماهه ذکر کرد.
وی تعداد زنان سرپرست خانوار استان خراسان رضوی را 88 هزار و 455 نفر دانست و افزود: 76 هزار و 931 نفر از این تعداد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و 11 هزار و 554 نفر نیز زیرپوشش بهزیستی هستند که تعداد افرادی که از تسهیلات استفاده می کنند بر اساس سهمیه و امتیاز مربوطه خواهد بود.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.