افشین رحیمی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان نفرساعت آموزش برای 102 هزار و 609 نفر در سطح خراسان رضوی اجرا شد. 54 هزار و 122 نفر از این تعداد در بخش دولتی و بقیه در بخش غیردولتی آموزشهای مهارتی را فرا گرفتند.
وی ادامه داد: در این مدت هفت میلیون و 469 هزار نفرساعت آموزش در بخش دولتی ارائه شد. 10 میلیون و 195 هزار و 398 نفرساعت نیز در بخش خصوصی به متقاضیان آموزش مهارتی و فنی داده شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: تعهد آموزش مهارتهای فنی برای این استان امسال هشت میلیون نفرساعت بود که خوشبختانه آنچه اجرا شد و تحقق یافت بسیار فراتر از تعهد است.
وی بر ضرورت توسعه و فراگیری آموزشهای مهارتی تاکید و بیان کرد: تلاش داریم با ایجاد تنوع و تعدد در طرحهای آموزشی، مهارت آموزی را در بین اقشار مختلف جامعه گسترش دهیم. فراگیری حداقل یک مهارت برای هر فرد در طول دوران زندگی لازم و ضروری است. توانمندی و مهارت آموزی می تواند در برهه های مختلف به افراد و جامعه کمک کند و به مرور زمان موجب تربیت نیروهای انسانی ماهر و در نهایت نیروی کار ماهر شود.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی دارای 55 مرکز ثابت دولتی مجهز به تجهیزات، امکانات فنی و حرفه ای و کارگاههای ثابت و سیار تخصصی است. علاوه بر این، هزار آموزشگاه خصوصی نیز در زمینه ارائه آموزشهای فنی و مهارتی تحت نظارت این اداره کل در سطح استان فعالیت دارند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.