دبیر این جشنواره ادبی به خبرنگار ایرنا گفت: فراخوان جشنواره که مختص شاعران استانهای سه گانه خراسان است دی ماه گذشته منتشر و 1200 اثر در دو بخش شعر آزاد و شعر ویژه انقلاب به دبیرخانه ارائه شد.
جواد گنجعلی افزود: پس از داوری مقدماتی از میان آثار ارسالی 35 شاعر به جشنواره دعوت شدند که در نهایت در مراسم پایانی آن از هشت شاعر برگزیده قدردانی به عمل خواهد آمد. داوری آثار ارسالی به جشنواره را دکتر هادی منوری، استاد محمدکاظم کاظمی و جواد گنجعلی بر عهده دارند.
دبیر جشنواره منطقه ای شعر فجر ادامه داد: در حاشیه این جشنواره نیز سه نشست کارگاهی برگزار می شود که عبارتند از کارگاه مردمشناسی در شعر توسط استاد محمد کاظم کاظمی، کارگاه ساختار شعر کوتاه بعد انقلاب توسط دکتر هادی منوری و کارگاه تاثیر شاهنامه بر ادبیات امروز ایران توسط دکتر علیرضا قیامتی.
وی گفت: تجلیل از دو شاعر پیشکسوت مشهدی یعنی استاد امیر برزگر خراسانی و استاد خدابخش صفادل و نیز قدردانی از مسئولان پنج انجمن شعر خراسان رضوی از دیگر برنامه های این جشنواره دو روزه است.
او افزود: برگزاری دو شب شعر که طی آن هشت برگزیده جشنواره شعرخوانی می کنند، حضور دو استاد مشهدی مقیم تهران یعنی محمود اکرامی فر و مصطفی محدثی خراسانی و رونمایی از کتاب 'قلمرو غزل' از دیگر برنامه های جشنواره منطقه ای شعر فجر در مشهد هستند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور**انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.