اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از علیرضا کاظمی در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش این استان گزارش داد: با تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمونها از دوره ابتدایی علاوه بر ایجاد فرصت برای دانش‌آموزان، معلمان نیز راحتتر می‌توانند با احیاء مهارتهای زندگی اسلامی به رسالت اصلی این دوره بپردازند.
وی افزود: بهترین زمان یادگیری و پرداختن به مهارتهای مورد نیاز دانش‌آموزان، دوره ابتدایی است که در این زمان باید دانش‌آموزان را با مهارتها و مشکلاتی که در آینده در اجتماع با آنها مواجه می‌ شوند آشنا کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی در مدارس تاکید و بیان کرد: تعلیم و تربیت تمام ساحتی یکی از مهمترین راهبردهای سند تحول بنیادین و این امر مهم یکی از نکات تأثیرگذار در این تصمیم بوده است. ارمغان دیگر این تصمیم بازگشت پویایی و نشاط دوره ابتدایی خواهد بود. دانش‌آموزان در یک محیط کاملا شاد و بدون تنش و اضطراب و در مدرسه‌ای که از آن در سند تحول بنیادین به مدرسه صالح یاد شده مراتب حیات طیبه و زندگانی پاک و پسندیده را به درستی طی کرده و فرایند تعلیم و تربیت قرآنی و تربیت رحمانی به درستی انجام می‌شود.
وی گفت: مدیران، معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان همه از ارکان یک مدرسه صالح هستند و همه با هم با تمرکز بر شاخصهای تربیتی و دست در دست هم محیط تربیت یک شهروند مطلوب را در تراز جمهوری اسلامی فراهم خواهیم کرد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.