محمد سنجری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گناباد از تخصیص 18 هزار میلیارد ریال اعتبار بسته فراگیر اشتغال در استان خراسان رضوی از ابتدای امسال خبر داد و ابراز امیدوار کرد که با این اعتبار 60 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.
وی تصریح کرد: ثبت نام متقاضیان برای دریافت این تسهیلات از 20 روز قبل آغاز شده و تاکنون هفت هزار نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.
وی همچنین از جذب 57 درصدی اعتبارات یکهزار و 430 میلیارد ریالی اشتغال کمیته امداد در استان خراسان رضوی از محل تبصره 16 خبر داد و افزود: از 700 میلیارد ریال اعتبار بهزیستی استان در این بخش 47 درصد جذب شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: 2 هزار و 130 میلیارد ریال از منابع قرض الحسنه به ایجاد اشتغال روستاییان و ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی تا پایان امسال اختصاص می یابد و روستاییان برای بهره گیری از این تسهیلات باید در سامانه کارا ثبت نام کنند.
سنجری با اشاره به تعهد فنی و حرفه ای استان برای مهارت آموزی و اشتغال سه هزار و 800 نفر گفت: حدود 75 درصد از این تعهد اشتغال تاکنون در قالب مهارت آموزی محقق شده است.
وی طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی را راهکار دیگری برای کاهش بیکاری افراد تحصیلکرده ذکر کرد و تعهد اشتغال استان در این بخش را پنج هزار و 200 نفر ذکر کرد.
وی افزود: اجرای این طرح از حدود یک ماه قبل آغاز شده و در این مدت 270 قرارداد کارورزی در استان منعقد شده است.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
2095/7545/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.