به گزارش ایرنا سیدهدایت الله هاشمی نسب روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح های دهه فجر در گناباد افزود: برای اجرای این طرح ها 2 هزار و 380 میلیارد ریال هزینه شده که از این تعداد 368 طرح مشارکتی و مردمی، 96 طرح دولتی و بقیه تخریب و مقاوم سازی بوده است.
وی با اشاره به تخصیص 65 درصد اعتبارات مشارکتی نوسازی مدارس کشور از ابتدای امسال، گفت: استان خراسان رضوی با داشتن 350 طرح، بیشترین طرحهای مشارکتی را به خود اختصاص داده است.
معاون سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس به فرسودگی 30 درصد مدارس کشور اشاره کرده و مهمترین اولویت این سازمان را تکمیل طرحهای نیمه تمام برشمرد.
هاشمی نسب گفت: 212 طرح نوسازی و مقاوم سازی مدارس در قالب 828 کلاس درس و زیربنای 117 هزار و 497 متر مربع تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می شود.
مدیرکل هماهنگی دفتر اقتصادی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی هم از افتتاح 260 طرح اقتصادی با اعتبار بیش از 25هزار میلیارد ریال در دهه فجر در این استان خبر داد و افزود: دولت تدبیر و امید فعالیت های خوبی در بخش های اقتصادی، عمرانی، تولید و اشتغال داشته است.
علی رسولیان به تخصیص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال روستاییان استان در سال جاری اشاره و بیان کرد: از این میزان اعتبار تاکنون 2 هزار و 130 میلیارد ریال ابلاغ شده است.
فرماندار گناباد نیز با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به مناطق روستایی افزود: امسال طرح گازرسانی به 20 روستای این شهرستان آغاز شده است.
محمدعلی نبی پور، تخصیص 120 میلیارد ریال اعتبار در 2 سال اخیر به آبرسانی مناطق روستایی گناباد را از اقدامات مهم دولت در گناباد ذکر کرد و افزود: تعداد واحدهای تعطیل این شهرستان از 14 درصد در ابتدای دولت تدبیر و امید، اکنون به 6 درصد کاهش یافته است.
امروز پنج طرح عمرانی با اعتبار 123 میلیارد و 646 میلیون ریال شامل بهره برداری از گازرسانی به هفت روستای بخش مرکزی، افتتاح ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، استادسرای مجتمع آموزش عالی و نمازخانه و کتابخانه آموزشگاه خیرساز ذبیحی و محوطه سازی و بازسازی نماد شهدای گمنام گناباد افتتاح شد و ساخت آموزشگاههای مرحومه عطایی و مرحوم قاسمی در خیبری و نوقاب این شهرستان آغاز شد.
128 طرح با هزینه 485 میلیارد ریال طی دهه فجر در بخشهای مختلف شهرستان گناباد به بهره برداری رسید.
شهرستان 88 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7545/2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.