حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی فکر می کنند که مردم ایران به دنبال چند حرکت خیابانی مایوس و دلسرد شده اند، لذا از هیچ تلاشی برای تضعیف نظام دریغ نخواهند کرد‌.
وی با اشاره اهداف و دستاوردهای بسیار انقلاب اسلامی برای ملت ایران، اظهار کرد: تحقق اهداف انقلاب اسلامی طی چند دهه گذشته رشد چشمگیری داشته، اما با چالشها و مشکلات مختلفی نیز روبه رو بوده است که با همراهی و همکاری مردم و مسئولان قابل رفع است.
وی در بخشی از سخنانش بیان کرد: محورهای مورد نظر امام راحل، در شکل دهی انقلاب اسلامی همان اهداف و رسالت انبیا و ائمه (ع) در هدایت مردم بوده است.
قاضی عسگر با بیان اینکه فقر برای نظام اسلامی ننگ است، افزود: آبادانی کشور و رفع فقر و برقراری عدالت از اهداف نظام اسلامی است و اگرچه اکنون عمران و آبادانی کشور متناسب با اهداف انقلاب نیست اما انقلاب که هدفی مشخص دارد در این ناکامی ها مقصر نیست.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: نظام اسلامی تک فکری و تک بعدی نیست که فقط بگوید نماز و روزه به جای آوردید و تنها به فکر آخرت باشید و دنیا را کنار بگذارید، بلکه در این نظام باید همه مردم به طور عادلانه از امکانات و مواهب استفاده کنند.
وی فسادستیزی و آزادی را از ویژگیهای نظام اسلامی و حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: در نظام اسلامی مردم باید آزاد باشند و بتوانند آزادانه افکار و سخن خود را بیان کنند و حقشان را بگیرند، در غیر این صورت دیگر نظام، اسلامی نیست.
قاضی عسکر با اشاره به فرمایش امام راحل که 'حکومت شاه دانشگاهها را غرب زده کرد'، افزود: نظام اسلامی با بی سوادی و وابستگی به اجانب مخالف است و این کشور با جوانان توانمند و ضریب هوشی بالا، باید روی پای خود بایستد.
وی همچنین در بخشی دیگر از سخنانش گفت: هدف در نظام اسلامی رشد و شکوفایی ملت است و برای تحقق این هدف مسئولیت باید بر اساس لیاقت و شایستگی به افراد واگذار شود.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.