سید جواد حسینی روز یکشنبه در مجمع مشورتی زنان استان خراسان رضوی در شهرستان خواف افزود: اجرای این تعداد طرح با اعتباری معادل 350 میلیارد ریال و ایجاد سه هزار فرصت شغلی در استان همراه خواهد بود.
وی با بیان اینکه مجمع مشورتی زنان با هدف پیگیری امور در چارچوب نظام پارلمانی ایجاد شده است، اظهار کرد: این مجمع مشورتی برای نخستین بار در کشور تشکیل شده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی گفت: به مشارکت مردم و ضرورت ایجاد و تشکیل تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد برای پیشرفت امور اعتقاد داریم.
حسینی افزود: تشکیل خانه احزاب استان با حضور و فعالیت 53 حزب، فعالیت هزار و 116 تشکل غیر دولتی در استان که با 115 درصد رشد تعداد 622 تشکل طی این دولت در استان ایجاد شد، افزایش قلمرو فعالیتی تشکل های غیر دولتی از پنج به 27 زمینه، افزایش 500 درصدی تواناسازی این تشکل ها و افزایش 300 درصدی شبکه سازی تشکل ها در استان از اقدامات انجام شده بوده است.
وی با بیان اینکه 187 تشکل از مجموع هزار و 116 تشکل غیر دولتی فعال در استان مربوط به زنان است، اظهار کرد: 25 گروه زنان هم اکنون عضو مجمع مشورتی هستند که می توانند تاثیرگذاری بسیار در عرصه ها و زمینه های مختلف داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه 25 قشر مردمی در استان شناسایی شده است، گفت: تاکنون با 15 قشر دیدار و گفت و گوی مستقیم داشته ام تا در جهت جلب و افزایش مشارکت مردم اقدام شود.
حسینی افزود: هم اکنون در هفت شهر استان مجمع سلامت دایر شده که این تشکل ها در تمام 28 شهرستان استان ایجاد خواهد شد.
وی اظهار کرد: امروز مسئولان و مدیرانی بر سر کار هستند که به این اصل باور دارند که باید برای انجام امور از مردم کمک گرفت.
وی همچنین با اشاره به پرداخت وام ازدواج در 10 ماه اول امسال از سوی دولت به 90 هزار و 225 زوج و کمک به امر ازدواج گفت: سال گذشته 77 هزار فقره وام به زوجین در کشور پرداخت شده که این نشان از تلاش دولت برای کمک به جوانان دارد.
معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه افزایش طلاق در سه سال اول زندگی از معضلاتی بود که تلاش کردیم آن را در استان کاهش دهیم، افزود: با اجرای طرح مشاوره قبل از طلاق در این استان موفق به سازش سه هزار زوج در بیش از یکسال اجرای این طرح و کاهش 13.2 درصدی طلاق در استان شدیم که این موفقیتی بزرگ محسوب می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون در خراسان رضوی 100 پروژه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اجرا می شود و برای اجرای طرح ملی و کنترل کاهش آسیب ها تاکنون 50 میلیارد ریال اعتبار ویژه تخصیص داده شده که تمام دستگاه ها می توانند طرح های خود را در این زمینه برای دریافت اعتبار اعلام نمایند.
وی با بیان اینکه ایجاد 100 روستای پاک در استان در دستور کار است، گفت: در 100 روستای استان طرح توانمندی زنان در حال اجراست که مجمع مشورتی زنان در این زمینه می تواند موفق عمل کند.
حسینی افزود: دولت مکلف شده است در طول برنامه ششم 25 درصد آسیبهای اجتماعی حوزه زنان و 20 درصد طلاق را کاهش دهد و در طول چهار سال دوم خود 30 درصد مشاغل و پست های کلیدی را به زنان واگذار کند.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.