سید جواد حسینی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان باخرز واقع در شرق خراسان رضوی افزود: دهه فجر امسال هزار و 508 پروژه عمرانی، اقتصادی، خدماتی و بهداشتی با هزینه 38 هزار و 581 میلیون ریال در نقاط مختلف خراسان رضوی بهره برداری می شوند. بیشترین پروژه ها مربوط به دهیاریها و پس از آن جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن است.
وی بهره برداری 228 پروژه محرومیت زدایی، طرحهای مقاومسازی مسکن و اشتغالزایی روستایی، 22 طرح مخابراتی با دو هزار زیرپروژه که 90 درصد آن در روستاها اجرا شده را از موارد مهم اعلام و بیان کرد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید 132 پروژه با اعتبار 302 میلیارد تومان در باخرز اجرا شده و امروز نیز شاهد بهره برداری 32 پروژه در این شهرستان با هزینه 150 میلیارد تومان هستیم.

* ضعف در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی
معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه به نا آرامیهای اخیر اشاره و بیان کرد: این ناآرامیها نشان داد که ما مسئولان شامل استاندار، امام جمعه، فرماندار و معاونان استاندار در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ضعیف عمل کرده ایم و برعکس در بیان مشکلات خیلی قوی عمل شده است.
وی افزود: در نظام سلطه جهانی امروز اطلاع رسانی حرف نخست را می زند. اکنون دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم خارج کشور باشکوهتر جلوه نموده و ناآگاهی مردم از دستاوردها یاس و ناامیدی در بین آنان را موجب شده است. این در حالی است که در بیان ناکامیها و چالشهای کشور بطور مثال امام جمعه از دولت و دولت از امام جمعه و مسئولان دیگر از یکدیگر پیشی می گیرند.

* سیاهنمایی چالشها
حسینی ادامه داد: مردم انتظار دارند انقلاب اسلامی شکوفایی داشته باشد و به توسعه و پیشرفت منجر شود لذا باید خوبیها و بدیها، نقاط قوت و نقاط ضعف با هم گفته شوند، نه اینکه فقط چالشها سیاه نمایی شوند. در این میان برخی از رسانه ها مانند صدا وسیما تا جایی که می توانند سیاهنمایی کرده و بطور مثال اگر چوپانی در بیابان برایش مشکل پیش آید دولت را مقصر قلمداد می کند.
وی گفت: این نگرش به ضرر انقلاب اسلامی است لذا در دهه فجر امسال باید ضمن پاسداشت ارزشهای انقلاب اسلامی و با تاسی از امام راحل دستاوردهای انقلاب را پررنگتر بیان کنیم. افزایش رتبه علمی ایران به عنوان هفدهمین کشور علمی جهان، کسب بالاترین رشد علمی جهان بالاتر از آمریکا و اروپا، رتبه نخست در جراحی قلب کودکان، رتبه سوم در پیوند اعضا، کسب رتبه های برتر در المپیادهای علمی، انرژی هسته ای، هوا و فضا، سلولهای بنیادی و نانو از جمله دستاورهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: تولید 90 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور، افزایش شاخص امید به زندگی به میزان 20 سال در طول 40 سال گذشته، قرار گرفتن در فهرست هشت کشور قدرتمند نظامی، کشور دارای توان موشکی، ایران یکی از هشت کشور سازنده سدهای بتنی و خاکی، رتبه نخست در محصولات کشاورزی مانند زعفران، پسته، هلو، رتبه نخست تولید حبوبات در جهان و خودکفایی تولید گندم از دیگر دستاوردهای بسیار جمهوری اسلامی هستند.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی حاصل خون 270 هزار شهید است. در 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی باید 40 دستاورد بزرگ انقلاب را با عدد و رقم بیان کنیم زیراه نظام سلطه ناکارآمدی را امروز بهانه بزرگی برای تخریب می داند.

* 86 درصد شعارهای انقلاب اسلامی ماهیت فرهنگی داشت
حسینی همچنین به تحلیل محتوای شعارهای انقلاب اسلامی در قالب 5600 شعار اشاره و بیان کرد: تحلیل محتوای این شعارها نشان داد 86 درصد شعارها بیشتر از اینکه سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی باشند ماهیت فرهنگی دارند. محوری ترین شعار 'استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی' بود و بدین ترتیب ماهیت انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است.
وی به نامگذاری چهارمین روز دهه مبارک فجر با عنوان 'انقلاب اسلامی، ارزشهای اسلامی، عدالت اجتماعی و مردمسالاری دینی' اشاره و بیان کرد: برقراری عدالت و توزیع امکانات مختلف مانند برق و آب در مناطق شهری و روستایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: افزایش میزان باسوادی از 47 درصد به بالای 95 درصد جمعیت ایران، کاهش تفاوت بین سواد زنان و مردان از 24 به هفت درصد و کاهش تفاوت بین سواد روستانشینان و شهرنشینان از 35 درصد به 12 درصد نیز از دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای عدالت آموزشی است.
وی به اجرای طرحهای توسعه روستایی در 25 هزار روستای کشور نیز اشاره و بیان کرد: دو هزار روستا از این تعداد متعلق به خراسان رضوی است و 30 روستا از این تعداد در شهرستان باخرز قرار دارد.
حسینی ادامه داد: دولت خود را از مردم جدا نمی داند و همه مشکلات اعم از بیکاری و ناهنجاریها در جامعه، درد دولت بوده و مشکلات با مشارکت و همراهی اقشار جامعه قابل حل است. در خراسان رضوی میزهای گفت وگوی ویژه برای رسیدگی به مشکلات اقشار مختلف مردم مانند میز کارگران، معلمان، فعالان اقتصادی، هنرمندان و نخبگان راه اندازی شده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی امروز برای افتتاح چند طرح به شهرستان باخرز سفر کرد. باخرز در فاصله 210 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
خبرنگاران: مریم انجیدنی / علی اصلاحی نصرآبادی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.