آیت الله سید احمد علم الهدی شنبه شب در مراسم تجلیل از خانواده شهید مصطفی احمدی روشن در مشهد افزود: شهید احمدی روشن فردی نخبه و ارزشی بود که برجسته ترین و شفافترین چهره، استعداد علمی و عامل نمایش آثار برجسته انقلاب اسلامی در دنیای علم و دانش به شمار می رفت.
وی ادامه داد: عده ای اوایل انقلاب اسلامی اعتقاد داشتند فناوری هسته ای فقط دست قدرتهای بزرگ دنیاست و به ایران نمی دهند لذا چاره ای جز به رسمیت شناختن اسرائیل و تسلیم در برابر آن وجود ندارد اما امروز همان افراد به مسئولان سیاست خارجی ما می گویند که ایران به فناوری هسته ای نیاز ندارد بلکه باید بخاطر مسائل اقتصادی با دنیا تعامل برقرار کند.
امام جمعه مشهد گفت: شهادت امثال شهید احمدی روشن بود که به دنیا ثابت کرد ایران از نظر علمی و فناوری به رشد و تعالی دست یافته و بی نیاز است. امروزه مشکلاتی که دشمنان برای این ملت بوجود می آورند بعضا با خضوع یک عده مردان سیاست زده روبه رو می شود که حرکت انقلابی ملت را کند می کند. اگر امروز شهید احمدی روشن بود با این سیاست نسنجیده برخورد می کرد زیرا شهادت این افراد انقلابی نشان داد با وجود آنها دنیا به ایران توجه بیشتری می کند.
وی افزود: گفت: انقلاب در مسیر خود در حال حرکت است اما بیگانه گری و دگراندیشی برخی جریانات سیاسی که در نظام ما نفوذ می کند، مشکل ساز شده است. در جریان رشد و پیشرفت انقلاب مساله توطئه آمریکا و تحریم و برخورد شیطانی غرب خیلی به ایران اسلامی ضربه نمی زند. آنچه به این نظام ضربه می زند روحیه بیگانه پرستی، دگراندیشی و جدا شدن برخی افراد از اصول انقلاب است که در جریان انقلاب نفوذ می کند و تصمیم گیریها نیز به دست این افراد می افتد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: دگراندیشیها و بیگانه پرستیهایی که در برخی از افراد نفوذی در مراکز مختلف تصمیم گیری کارگزاری نظام بوجود می آید عامل مشکل ساز برای ملت است و شاید افرادی مانند نخبگان هسته ای شهید ما در مقابل این تصمیم گیریهای نابجا دچار رکود می شدند و کنار زده می شدند و از توان آنان استفاده نمی شد کما اینکه هم اینک این مساله در مورد برخی از نخبگان در عرصه فناوری وجود دارد.
وی در ادامه همچنین گفت: دهه فجر هر سال مربوط به خاطرات گذشته نیست بلکه مربوط به همان سال و شناخت موقعیت انقلاب در همان زمان است. اینکه در زمان حاضر انقلاب اسلامی در چه شرایط و موقعیتی قرار دارد، نه اینکه در زمان پیروزی انقلاب چه گذشت و در خاطرات آن روزها چه سپری شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: برای نسل چهارم انقلاب که امروز خود را در بستر نظامی مشاهده می کند که چندین نارسایی و مشکل در زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اش وجود دارد اگر بخواهد مولود انقلاب را در قالب سختیهای کنونی و معیشت خود ببیند نسبت به حوادث 39 سال گذشته بدبین خواهد شد و تصورش از انقلاب اسلامی به عنوان یک عامل بوجود آوردن گرفتاریهای امروز خواهد بود.
وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی یک اهرم برای ادامه حرکت دگرگون سازی در مدیریت کشور، حاکمیت نظام دینی و در نهایت جهانی سازی کامل شریعت اسلام بود که رسیدن به این نقطه کار آسانی نیست و تلاش زیادی نیاز دارد. تاکنون در مسیر انقلاب متضرر نشده ایم و سرمایه گذاریهای ما سودمند بوده و نظام اسلامی به عنوان یک قدرت در عرصه بین المللی و یک عنصر تنظیم کننده معادلات بین المللی تثبیت شده است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: آنچه انقلاب را در حوادث و رویدادهای مختلف نجات داد رویحه انقلابیگری و جهاد جوانان این ملت بود و بزرگترین دستاورد انقلاب نیز همین جوانان هستند.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: برگزاری کنگره ملی مصطفی شهید با هدف معرفی و بازشناسی افرادی مانند شهیدان هسته ای به ملت است تا این ستاره های پرفروغ آسمان انقلاب اسلامی به جوانان شناسانده شوند که اگر امروز این انقلاب پایدار است بخاطر وجود روحیه انقلابیگری و جهادی گری آنان می باشد.
در این مراسم از خانواده شهید هسته ای مصطفی احمدی روشن تجلیل شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.