حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: بر اثر وخامت اوضاع مردم در یمن، بسیاری از کشورها حمایت خود از تجاوزگران را محدود کرده اند.
وی اظهار کرد: هم اکنون کشورهای فرانسه، انگلیس و پاکستان برای راه اندازی و اعزام کشتی های امداد رسانی به یمن اعلام آمادگی کرده و همچنین انگلیس ، آلمان و بلژیک توقف ارسال سلاح به متجاوزان را در دستور کار قرار داده اند.
وی گفت: مردم مومن و مقاوم یمن با وجود منابع نفت و گاز بر اثر دسیسه های دشمنان، ابرقدرتها و شدیدترین تجاوزات متجاوزان عربستانی در نهایت فقر قرار دارند.
امام جمعه سبزوار افزود: اسناد و گزارش مجامع بین المللی از قبیل صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد وخامت اوضاع در یمن را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: براساس این اسناد و آمار در جریان تجاوز عربستان به یمن یک میلیون و 800 هزار کودک یمنی دچار سوء تغذیه و بحران سلامت هستند، پنج هزار کودک کشته و مجروح شده، 22 میلیون یمنی دچار مشکلات حاد تغذیه بوده و هشت و نیم میلیون یمنی در آستانه قحطی مطلق به سر می برند.
وی گفت: این در حالی است که عربستان که با تسلیحات آمریکا مردم مظلوم یمن را بمباران می کند و رژیم صهیونیستی که خانه ها را بر سر ملت مظلوم فلسطین ویران می کند تروریست تلقی نمی شوند اما ملت های آزادیخواه و عدالتخواه که در پی استقلال و عزت هستند به عنوان تروریست و ناقض حقوق بشر معرفی می شوند.
حجت الاسلام مقیسه همچنین با گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود: مسئولان در این ایام باید با انعکاس خدمات نظام و دولت به مردم، توطئه دشمنان در ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی را خنثی کنند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.