شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی عصر چهارشنبه به نقل از محمد لطفی معز در نشست هیات حل اختلاف واحدهای صنعتی در مشهد گزارش داد: دفاع از حقوق و حمایت واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی یکی از مهمترین برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.
وی افزود: رفع موانع تولید و اتمام طرحهای راکد و نیمه تمام واحدهای صنعتی و تولیدی باید بگونه ای عملیاتی و به صورت دقیق اجرا شود تا حقوق صنعتگران تضییع نشود و صاحبان صنایع بتوانند حداکثر بهره برداری را ببرند.
مدیر حقوقی و امور قرارادهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: باید هرچه سریعتر تکلیف زمینهای راکد و غیرفعال در شهرکهای صنعتی کل کشور مشخص شود. ما هم در کنار صاحبان صنایع هستیم تا نسبت به ساخت و ساز واحد خود اقدام کنند زیرا با راه اندازی هر واحد صنعتی ایجاد اشتغال شده و رشد و توسعه مناطق را در پی دارد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز گفت: شرایطی فراهم شده که واحدها یا طرحهای صنعتی راکد و نیمه راکد استان می توانند با توجه به مشوقها و مهلتی که داده شده نسبت به راه اندازی واحد و اجرای مجدد طرح خود اقدام کنند.
مسعود مهدیزاده مقدم افزود: رفع مسائل واحدهای صنعتی خرد، کوچک و متوسط با توجه به تشکیل کارگروههای مختلف و ستاد تسهیل در استان و همچنین کارگروههای برون استانی اقتصاد مقاومتی انجام و اقدامات لازم جهت پیگیری و پایش واحدهای متقاضی و موارد مورد نیاز آنها با دقت بررسی و رصد می شود تا بهترین نتیجه برای صاحبان صنایع حاصل شود.
45 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد. از این تعداد 38 مورد فعال هستند. همچنین 43 درصد صنایع فعال، 49 درصد اشتغال صنعتی و 30 درصد سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی در شهرکها و نواحی صنعتی این استان مستقر است.
پنج هزار و 352 هکتار از مساحت شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به عملیات صنعتی اختصاص دارد. از این میزان تاکنون سه هزار و 561 هکتار برای ایجاد واحدهای صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده است. همچنین تعداد قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی سه هزار و 778 فقره است. از این تعداد 2 هزار و 408 فقره در قالب ایجاد واحد صنعتی است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.