طاهر موهبتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: پیش از این تاخیر در مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در کشور بیش از 12 ماه و تاخیر در مطالبات داروخانه ها 6 ماه بود که به ترتیب به 6 و 2.5 ماه کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: در چهار ماه گذشته 74 هزار میلیارد ریال به مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در کشور پرداخت شده است.
وی گفت: البته پرداخت مطالبات در بخش هایی مانند پاراکلینیک و آزمایشگاهها که رقم اندکی را شامل می شود، کاستی هایی وجود دارد که به زودی رفع خواهد شد.
موهبتی موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در کشور نظیر پزشکان، بیمارستان ها و داروخانه ها را 42 هزار مورد دانست و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال بخش دیگری از مطالبات آنان پرداخت شود.

* بیمه رایگان برای 34 میلیون نفر در کشور
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: هم اکنون 41 میلیون نفر از جمعیت کشور در قالب پنج صندوق بیمه زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که سه میلیون و 600 هزار نفر از این تعداد مربوط به خراسان رضوی است.
وی اظهار کرد: 22 میلیون نفر از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در کشور بیمه شدگان روستایی و بقیه بیمه شدگان، کارکنان دولت، بیمه ایرانیان، پوشش فراگیر بیمه ای و سایر اقشار می باشند.
وی گفت: بیمه رایگان تعطیل نشده و 34 میلیون نفر در کشور در قالب بیمه روستایی و پوشش فراگیر بیمه ای به صورت رایگان خدمات دریافت می کنند.
موهبتی افزود: طی چند ماه گذشته 130 هزار نفر در کشور با پرداخت سرانه مربوطه زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار گرفته اند.

* کسری 90 هزار میلیاردی بیمه سلامت
وی اظهار کرد: از سال 92 تاکنون سازمان بیمه سلامت با زیان انباشته مواجه شده که سخت ترین آن مربوط به سال 95 بوده است.
وی گفت: سازمان بیمه سلامت در سال 95 به رغم عرضه 80 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت، 44 هزار میلیارد ریال زیان انباشته داشته و در صورت عرضه نشدن این اوراق زیان انباشته این سازمان در این سال به 140 هزار میلیارد ریال می رسید.
موهبتی افزود: کسری سازمان بیمه سلامت تا پایان سال جاری بیش از 90 هزار میلیارد ریال برآورد شده است که این موضوع باید آسیب شناسی شود، چرا که به جز کارکنان دولت سایر صندوق های بیمه ای این سازمان زیان ده هستند.
وی همچنین به مدیریت هزینه، توازن در منابع و مصارف و همچنین توجه به منابع پایدار در بیمه سلامت برای ارائه خدمات بهتر به مردم و رضایت مشتریان و شرکا تاکید کرد.

* تبلیغات مرتبط با بیمه ایرانیان کلاهبرداری است
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در باره پیامک های تبلیغاتی و تماس هایی که با عنوان بیمه ایرانیان با مشترکان تلفن همراه گرفته می شود، گفت: ارائه خدمات بیمه سلامت از طریق سایت های مربوطه، یک هزار و 200 دفتر پیشخوان و ادارات مربوطه در کشور صورت می گیرد و این نوع تماس ها سوء استفاده و کلاهبرداری است.
وی افزود: به زودی سامانه 1666 سازمان بیمه سلامت در کشور برای رسیدگی به شکایات و مشکلات مردم در این زمینه راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: به جز یک داروی خاص مورد استفاده برای بیماری پوکی استخوان تاکنون هیچ دارویی از لیست بیمه سلامت خارج نشده و داروی مزبور هم به دلیل اثر بخشی اندک بر اساس تصمیمات شورای عالی بیمه از لیست بیمه سلامت خارج شده است.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.