فریدون سنگچولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته کمینه دما در 6 شهر این استان شامل سرخس، ریوش، درگز، کلات، باخرز و فریمان زیر صفر بود.
وی با اشاره به افت شدید دما در خراسان رضوی بر اثر ورود سامانه ناپایدار و گسترش جریانات سرد سیبری اظهار کرد: با نفوذ این سامانه سرد که بارش پراکنده برف را به دنبال دارد، بیشینه دما در برخی مناطق استان به زیر صفر رسیده و کمینه دما نیز تا 15 درجه زیر صفر کاهش می یابد.
وی گفت: بیشینه دمای امروز مشهد 6 درجه سلسیوس بود که در روزهای دوشنبه و سه شنبه به ترتیب به چهار درجه زیر صفر و 2 درجه زیر صفر کاهش می یابد.
سنگچولی افزود: کمینه دمای مشهد نیز برای امشب 6 درجه زیر صفر پیش بینی شده که در یکشنبه شب و دوشنبه شب به ترتیب به 13 درجه زیر صفر و 12 درجه زیر صفر می رسد.
وی ادامه داد: سردی هوا در خراسان رضوی تا پایان هفته جاری ادامه دارد اما دوشنبه و سه شنبه سردترین روزها در این هفته پیش بینی شده اند.
وی گفت: بارشهای پراکنده برف از صبح امروز در برخی مناطق استان خراسان رضوی آغاز شده اما فردا بر شدت آن افزوده می شود.
سنگچولی افزود: بارشهای پراکنده برف که بیشتر مناطق شمال، شمال غرب و جنوب استان خراسان رضوی را فرا می گیرد، در مجموع قابل توجه نبوده و یک تا 2 سانتی متر پیش بینی می شود.
وی اظهار کرد: ریوش با حداقل دمای چهار درجه زیر صفر و سبزوار با حداکثر دمای 18 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی همچنین با صدور اطلاعیه ای در زمینه افت دمای هوا و بارش برف و باران در این هفته هشدار داد و اعلام کرد: به علت بارش برف، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید و یخبندان، اختلال در سامانه حمل و نقل پیش‌ بینی می‌ شود.
هواشناسی خراسان رضوی توصیه کرد صاحبان گلخانه‌ ها، مرغداریها و دامداریها نسبت به تنظیم دمای محیط و همچنین کشاورزان برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی تمهیدات لازم را به عمل آورند.
به توصیه این مرکز، تجهیز خودروها به لوازم ایمنی و ابزارهای مورد نیاز زمستانی به ویژه هنگام رفت و آمد در جاده ها ضروری است.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.