مرتضی اثمری روز جمعه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تحلیل آخرین نقشه ‌ها و مدلهای هواشناسی با نفوذ سامانه ناپایدار از نواحی غرب کشور و گسترش جریانات سرد سیبری بارشهای پراکنده به ویژه برف روزهای یکشنبه و دوشنبه آتی برای اغلب نقاط خراسان رضوی به ویژه نواحی شمالی استان پیش بینی می شود.
وی همچنین بیشینه دمای امروز هوای مشهد را 12 درجه سلسیوس و برای فردا 6 درجه اعلام و بیان کرد: بیشینه دمای هوای مشهد روز یکشنبه هفته آتی چهار درجه زیر صفر و کمینه آن 10 درجه زیر صفر خواهد بود.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس این پیش بینی و تحلیل نقشه ‌ها‌ی هواشناسی افت دمای هوا در نواحی شرقی استان بیشتر از سایر نقاط خواهد بود. سردی هوا تا پایان هفته آینده در خراسان رضوی ماندگار است.
وی گفت: همچنین وزش باد در خراسان رضوی به ویژه در نیمه جنوبی و نوار شرقی استان طی هفته آینده به نسبت شدید و در برخی نقاط شدید پیش ‌بینی شده است.
مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی همچنین با صدور اطلاعیه ای در مورد افت دمای هوا و بارش برف و باران برای هفته آتی در این استان، هشدار داد: طی فعالیت این سامانه به علت بارش برف، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید و یخبندان، اختلال در سامانه حمل و نقل پیش‌ بینی می‌ شود.
هواشناسی خراسان رضوی توصیه کرد صاحبان گلخانه‌ ها، مرغداریها و دامداریها نسبت به تنظیم دمای محیط و همچنین کشاورزان برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی تمهیدات لازم را به عمل آورند. همچنین تجهیز خودروها به ابزارهای زمستانی به ویژه هنگام رفت و آمد در جاده ‌ای ضروری است.
نیشابور با حداقل دمای پنج درجه زیر صفر و بردسکن با حداکثر دما 18 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته بوده اند.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.