علی رسولیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون از محل اعتبارات صندوق کارآفرینان امید 80 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی در خراسان رضوی پرداخت و همچنین از محل اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه تسهیلات ویژه ای برای مشاغل خرد به ویژه در بخش صنایع دستی در نظر گرفته شده است.
وی کمک به تولیدکنندگان صنایع دستی و مشاغل خرد را از برنامه های حمایتی امسال در خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: از محل اعتبارات توسعه شاخصهای اقتصادی اعتباراتی برای طرحهای ایجادی و اشتغالزا در قالب تسهیلات با سه درصد سود به منظور سرمایه در گردش در نظر گرفته شده تا طی توافق حاصله با بانکها بخشی از این تسهیلات به سرمایه گذاران در حوزه صنایع دستی عرضه شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون 240 میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات بانکی از محل اعتبارات توسعه شاخصهای اقتصادی به استان ابلاغ شده که برآورد می شود با این میزان تسهیلات معادل 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اشتغال پرداخت شود. سهم بخش صنعت گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از این تسهیلات حدود 27 درصد است.
وی همچنین گفت: امسال سامانه اعتبارات مشاغل روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت راه اندازی شد که اعتبارات خوبی در قالب تسهیلات با نرخ سود 6 درصد برای صنایع دستی دارد.
خراسان رضوی با 100 رشته صنایع دستی دارای حدود 20 هزار هنرمند فعال در این حوزه است.
رسولیان در ادامه پیرامون سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی نیز گفت: در حوزه سرمایه گذاری خارجی امسال برای نخستین بار طی مدت 9 ماه 580 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان ثبت شد که یک آمار منحصر به فرد به شمار می رود. این موضوع نشان می دهد توجه به حوزه سرمایه گذاری و به خصوص استفاده از سرمایه های خارجی در استان توسعه خوبی پیدا کرده است.
وی بدون توضیح بیشتر افزود: هم اینک در حوزه تولید کاغذ سرمایه خارجی مطلوبی در خراسان رضوی جذب شده و تولید کاغذ در استان در حدی تقویت شده که هم اینک بخشی از آن به چین صادر می شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: شرکتهای خارجی در حوزه مواد غذایی و همچنین فولاد و صنایع معدنی حضور مطلوبی دارند که با ایجاد مشوقهای بیشتر و شرایط مطلوب کسب و کار این بخش به توسعه خوبی دست می یابد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.