حجت الاسلام والمسلیمن غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: جوانان، دوران پیش از انقلاب را درک نکرده اند که چه بر سر ملت گذشت از اینرو تبیین دستاوردها انقلاب وظیفه همگانی مسئولان و مدیران کشور است. قبل انقلاب اسلامی مردم ایران در ذلت و خواری به سر می بردند و کشور به جولانگاه مستشاران امریکایی تبدیل شده بود.
وی ادامه داد: 60 هزار مستشار امریکایی در ایران از بهترین امکانات برخوردار بوده و برای حضور خود در کشور حق توحش دریافت می کردند. شاه نوکر حلقه به گوش آمریکا بود و هیچ اختیاری از خود برای اداره امور کشور نداشت. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران از قید وابستگی به ابرقدرتها رهایی یافت و عزت، اقتدار و استقلال بدست آورد.
خطیب جمعه سبزوار گفت: امروز انقلاب اسلامی در اوج عزت، امنیت و اقتدار به سر می برد و دشمنان اعتراف به جایگاه برتر ایران در منطقه دارند. پیشرفتهای چندین ده برابری در خطوط راهسازی، ریلی، سدسازی، کشاورزی، دامپروری، صنعت هوایی، فرودگاهی، صنایع نفتی و پالایشگاه، صنایع برق و دفاعی، موشکی، هوافضا، پزشکی، ارتباطات، ورزشی و تولیدات فرهنگی برخی از دستاوردها فراوان انقلاب اسلامی هستند.
وی افزود: فراگیری و عمومی شدن فرهنگ دیانت و دین پروری از دیگر دستاوردهای انقلاب است چنانکه امروز اقامه نماز جماعت در مدارس، دانشگاهها، مراکز اداری و نظامی به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.
او همچنین به فرارسیدن ایام فاطمیه اشاره و بیان کرد: در مراسم و جشنهای روزهای نخست دهه فجر حریم فاطمیه رعایت شود.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.