دبیر هیات تیراندازی با کمان خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات صبح امروز با شرکت 20 ورزشکار زن و 29 مرد از 17 استان کشور آغاز شد.
محمدرضا چین سری افزود: در بخش زنان این مسابقات مینا جلیلی از خراسان رضوی رتبه نخست، مریم خلیل آبادی از تهران رتبه دوم و راضیه شیرمحمدی از خراسان رضوی مقام سوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: در بخش مردان هم مجید کیانزاد از اصفهان، عطا قربانی از خراسان شمالی و هادی نوری از استان اصفهان به ترتیب رتبه های برتر را بدست آوردند.
او گفت: این مسابقات در چهار مرحله برگزار می شود و ورزشکارانی که در مجموع این چهار مراحل امتیازاتشان از رقبا بالاتر باشد به تیم ملی راه پیدا می کنند.
دیشب هم نفرات برتر این مسابقات در بخش ریکرو مشخص شدند. کمان ریکرو یا چهارخم شبیه کمانهای سنتی قدیمی است و از سه قسمت اصلی قبضه، بازو و زه تشکیل شده، در این کمان از دستگاه نشانه روی بدون عدسی و لنز استفاده می شود.
کمان کامپوند یا مرکب نمونه کمانهای جدیدتری است که با استفاده از قرقره و کم باعث افزایش قدرت کمان در پرتاب تیر می شود. در این کمانها تیرانداز بعد از کشش و فشار اولیه کمان به حالت خلاصی قرار می گیرد و به راحتی می تواند هدفگیری کند. در کمان کامپوند برعکس ریکرو می توان از عدسی و لنز استفاده کرد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.