حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی روز پنجشنبه در همایشی با عنوان 'دانشگاه اخلاقمدار' در مشهد افزود: از نظر علمی هم در زمان شاه هیچ گرهی از مشکلات کشور باز نکردند و استعدادها را برای نوکری خودشان به خارج بردند.
وی ادامه داد: در این 40 ساتل اخیر به حمد الهی انقلاب اسلامی صاحب فناوری هسته ای شد هر چند که مسئولان عجله کردند و بخاطر منافع دنیوی خود شتاب زده تسلیم شدند. افرادی مانند شهید علی محمدی با خون خود به دانشگاه قداست داده و نشان دادند دین و علم به هم رسیده اند و قابل تفکیک نیستند.
او گفت: برای رسیدن به اخلاق متعالی باید خودشناسی کنیم. باید ببینیم از کجا هستیم و به کجا می خواهیم برویم. اگر ارزش خود را شناخت به راحتی خود را نمی فروشد. باید ببینیم در زندگی خود حب و بغض ما به کدام سمت است. زیر پرچم چه کسی هستیم، آیا دغدغه خدا داریم یا به دنبال نشان دادن خود هستیم.
وی افزود: کارخوب دلیل بر خدایی بودن نیست بلکه کارهایی که انجام می دهیم باید قربت الی الله باشد. بسیاری از کارها ممکن است انجام شوند در حالی که برای ریا و قدرتیابی است. به عبارت دیگر حسن فعلی دارد اما حسن فاعلی ندارد. باید ببینیم مسیر انتخابی ما چیست و به کجا می رود. باید برای خودسازی تلاش کنیم و وقتی خود را ساختیم رها نکنیم. افراد بسیاری بودند که انقلابی، مومن و پاک بودند اما تا آخر در این مسیر باقی نماندند.
همچنین در این همایش از معصومه کرمی همسر شهید مسعود علی محمدی قدردانی شد. همایش دانشگاه اخلاقمدار با حضور 120 نفر از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد شهریار و تهران شمال همراه با خانواده هایشان در مجتمع آموزش فرهنگی امامت مشهد از ه دوم بهمن آغاز شد و امروز به کار خود پایان داد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.