سیدحسین کرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بازدید از طرح‌ها با ارائه خدمات مشاوره و در صورت نیاز پرداخت تسهیلات توسعه، به پایداری مشاغل ایجاد شده برای مددجویان کمک می شود.
وی بیان کرد: در 9 ماه امسال پنج هزار و 751 طرح اشتغال در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع ‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات با اعتبار بیش از 930 میلیارد ریال برای مددجویان و اقشار نیازمند در استان اجرا شده است.
وی با اعلام اینکه دامپروری بالاترین فراوانی شغل ایجادشده برای مددجویان زیر حمایت این نهاد را در 9 ماه امسال داشته، گفت: از طرح های اشتغال ایجاد شده در این مدت 2 هزار و 171 طرح دامپروری، هزار و 855 طرح صنعتی و معدنی و 817 طرح در بخش کشاورزی بوده است.
کرابی افزود: سایر طرح ها در زمینه های صنایع ‌دستی، شیلات و غیره است.
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: از سال1367 تا پایان آذرماه امسال مجموعا 93 هزار و 452 طرح توسط کمیته امداد این استان برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند اجرا شده است که به ترتیب دامپروری، فعالیت‌های صنعتی و معدنی، خدمات، صنایع‌دستی، کشاورزی و شیلات بیشترین سهم ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داده اند.
کرابی با اشاره به اینکه کارشناسان حوزه اشتغال این معاونت بر طرح‌های اجراشده تا پنج سال و به‌صورت فصلی نظارت می‌کنند، بیان کرد: تلاش می شود با حمایت از طرح های خوداشتغالی مددجویان زیر پوشش زمینه توانمندسازی و در نهایت خودکفایی آنان فراهم شود.
کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی حدود 350 هزار مددجو را به صورت مستقیم زیر پوشش دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.