مجید علیخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدرسه کفش در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 2 مشهد توسط شبکه فراگیر خوشه کفش به نام انجمن تولیدکنندگان کفش مشهد راه اندازی و توسط 'یونیدو' سازمان توسعه صنعتی ملل متحد با هزینه 10 میلیارد ریال با ماشین آلات روز تجهیز شده است.
وی ادامه داد: راه اندازی این مدرسه به توانمندسازی واحدهای تولیدی کفش، استانداردسازی و ارتقای کیفی صنعت کفش در طراحی و تولید کمک می کند و منجر به اشتغالزایی هر فرد آموزش دیده با هزینه اندک می شود.
معاون شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: هم اینک در مدرسه کفش مشهد 30 نفر از تولیدکنندگان در بخش طراحی و 20 نفر در بخش آموزش تولید کفش مشغول آموزش هستند و مربیان کارآزموده در این مدرسه تدریس می کنند. در صورت تامین بودجه مقرر شده مربیان غیرایرانی از ایتالیا نیز به این مدرسه آمده و به تولیدکنندگان کفش آموزش دهد.
وی افزود: خوشه کفش مشهد در کنار خوشه کفش تبریز یکی از صنایع کوچک توانمند در ایارن است که کل اعضای آن هزار و 100 نفر بوده و 6 هزار و 400 نفر در این خوشه از بخش تولید تا توزیع مشغول فعالیت هستند.
علیخواه ادامه داد: میزان تولید کفش خوشه مشهد در سال 40 میلیون جفت و ارزش سرمایه گذاری آن 14 هزار میلیارد ریال است. ارزش سالانه صادرات خوشه کفش مشهد 20 میلیون دلار و مقاصد صادراتی آن کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان و تاجیکستان می باشد.
20 خوشه صنعتی، 45 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و 10 ناحیه خصوصی صنعتی، 6 هزار واحد صنعتی و 20 برند شناخته شده ملی و جهانی در خراسان رضوی فعالیت دارند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.