معاون برنامه ریزی،اداری و مالی فرماندار تربت حیدریه چهارشنبه در کارگاه آموزشی و توجیهی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت گفت : سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که به اختـــصار (ستاد ) نامیده میشود سیستمی به منـــظورانجام معاملات دستگاههای اجرایی در بستــر وب می باشد که دستگاه های اجرایی را با توجه به آیین نامه اجرایی مصوب هیات وزیران،‌ قادر می سازد کلیه مراحـل خریدهای خود را بصورت غیر متمرکز واز طریق سیستم یکپارچه انجام دهند.
به گفته وی مهدی عباسپور دستگاه های دولتی موظفند تمامی خریدهای خود را از طریق بستر این سامانه انجام دهند و ذیحسابان دستگاه ها نیز پرداخت خریدهای انجام شده را منحصراً در صورت محقق شدن خرید از طریق این سامانه تایید می کنند.
وی تصریح کرد: دستگاه های نظارتی برعملکرد سازمان های دولتی در زمینه معاملاتی که صورت می دهند از این طریق سامانه ستاد نظارت عالیه خواهند داشت .
مهندس فیوزی مدرس این کارگاه آموزشی گفت: سامانه ستاد بر اساس وعده های رئیس جمهوری برنامه ریزی شده برای جلوگیری از مشکلات و فسادهای احتمالی در خرید و فروش های دولتی راه اندازی می شود.
به گفته وی بخش زیادی از پرونده های موجود در زمینه فساد اداری در این حوزه است .
وی تصریح کرد: از آنجائیکه مرکز توسعه تجارت الکترونیک زیر مجموعه وزارت صنعت ،معدن و تجارت می باشد وظیفه اطلاع رسانی ،آموزش و فرهنگ سازی این سامانه را بر عهده دارد .
وی ضمن آموزش و تشریح مراحل کار ویژگی ها و مزایای کلی سامانه، از ذیحسابان و دست اندرکاران امور مالی دستگاه های اجرائی درخواست کرد همکاری لازم را در توسعه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به عنوان بستر قانونی معاملات دولتی داشته باشند .
1744 *انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.