سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری روز چهارشنبه در حاشیه مراسم ورود ناوگان جدید خودرویی و موتوری به فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در مشهد، در جمع خبرنگاران افزود: در جریان اغشتاشات اخیر در برخی از شهرها جایی که افراد فریب خورده به اموال عمومی و مردم تعرض می کردند پلیس ورود پیدا کرد و این افراد شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: اقدامات پلیس با جلوگیری از گسترش اغتشاشات و خسارت به اموال عمومی و دولتی مورد رضایت مردم و مسئولان قرار گرفت.

* لزوم ورود مردم به موضوع امنیت
فرمانده ناجا همچنین به موضوع 'خیران امنیت' اشاره و بیان کرد: از حدود یک سال و نیم پیش پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی این موضوع با همت وزیر کشور و ابلاغ به استانها شروع و گامهای خوبی برداشته شد. البته هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم اما امیدواریم همانگونه که مردم با علاقه و اعتقاد در سایر موضوعات ورود می کند در امنیت و کمک به نیروی انتظامی نیز ورود کنند.
وی همچنین به حرفه ای بودن پلیس اشاره و بیان کرد: یکی از ماموریتهای اصلی پلیس، حرفه ای شدن است. اگر پلیس به مرحله ای برسد که پلیس تخصصی بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد سرعت، عمل و دقت ما بیشتر می شود. از این رو قرارگاه جهادی، تربیتی و آموزش از دو سال و نیم پیش فعال شده و از اساتید مجرب برای این ارتقا استفاده می کنیم.
سردار اشتری در ادامه به تهیه اطلس کنترلی پلیس نیز اشاره و بیان کرد: تاکنون داده هایی در خصوص شهرها و مناطق مختلف از میزان و نوع جریام به دست آورده ایم. جرایم بیشتر از گذشته شناسایی شده و اقدامات در مناطق مختلف طبق این اطلس برنامه ریزی و اجرا می شود.

* کاهش جرایم در حاشیه شهر مشهد
وی پیرامون اقدامات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: این فرماندهی ظرف ماههای اخیر در بخشهای مختلف رشد خوبی داشته، تلاشهای صورت گرفته قابل تقدیر است که با شتاب بیشتری باید ادامه داشته باشد.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: انتظام بخشی حاشیه شهر مشهد در دستور کار بوده و تاکنون گامهای خوبی در این خصوص برداشته شده است. با افزایش تعداد کلانتریها، پاسگاهها و پایگاههای خدمات رسانی و انتظامی نظم بهشی و ایجاد امنیت در این مناطق سرعت بیشتری گرفت اما هنوز تا رسیدن به ایده آل فاصله داریم.
وی ادامه داد: در مهار جرایم در این مناطق توفیقات خوبی داشته ایم و در برخی جرایم رخدادها کاهش یافته و پیگیریها بیشتر شده است. همچنین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در بحث کلانتریها و پاسگاهها به سمت چابک سازی، حرفه ای، روزآمدی و استفاده از تجهیزات روز گامهای خوبی برداشته است.
سردار اشتری همچنین به ورود 250 دستگاه موتورسیکلت و 80 دستگاه خودروی سراتو به ناوگان مکانیزه گشتی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: تقویت و تجهیز ناوگان گشتی باعث سرعت و پیگیری بیشتر در امور امنیتی شهروندان می شود.
وی افزود: حضور مقتدار پلیس باعث آرامش بیشتر برای مردم می شود. در خراسان رضوی و مشهد به واسطه میزبانی میلیونها زائر در سال باید تمهیدات بیشتری برای ارتقای این مهم اندیشیده شود. در ارائه خدمت به زائران، ارتقای امنیت آنها و رسیدگی به مشکلاتشان کارهای مناسبی در گذشته صورت گرفته و باید هرچه بیشتر در خدمت زائران و مردم باشیم.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.