علی غفوری مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که مشکلاتی در خصوص نانواییهای غیرمجاز در مشهد وجود داشت 'طرح ساماندهی نانواییهای غیرمجاز آزادپز' اواخر پارسال در دستور کار کارگروه گندم، آرد و نان خراسان رضوی قرار گرفت.
وی ادامه داد: با حمایت دادستانی مشهد و برنامه ریزی کارگروه گندم، آرد و نان و کمیسیون نظارت بر بازار برنامه ریزی برای ساماندهی نانواییهای مشهد انجام شد و در این چارچوب از ابتدای امسال تاکنون به 450 نانوایی آزادپز یا یارانه ای در مشهد اخطار داده شده و 110 نانوایی آزادپز پلمب شدند. این نانواییها یا غیرمجاز بودند و یا پروانه کسبشان منقضی شده بود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با این اقدام تاکنون برای 400 نانوایی پروانه کسب جدید صادر یا پروانه کسبشان تمدید شده است.
وی افزود: هم اینک 2 هزار و 200 نانوایی آزادپز و یارانه ای در مشهد فعالیت دارند. ساماندهی 140 مورد نانوایی دیگر در این شهر در دست اقدام است و این طرح تا اتمام ساماندهی کل نانواییهای مشهد ادامه می یابد.
او در مورد طرح آزادپز کردن نانواییهای خراسان رضوی گفت: طبق طرحی که پارسال مبنی بر آزادپز کردن 20 درصد نانواییهای یارانه ای استان از سوی دولت ابلاغ شد تاکنون 23 درصد واحدهای نانوایی در خراسان رضوی آزادپز شده اند. از آن زمان تاکنون طرح یا دستورالعمل جدیدی در خصوص افزایش سهم آزادپزها ابلاغ نشده اما همچنان تعداد این نانواییها رو به افزایش است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص ارتقای کیفیت نان هم گفت: در کارگروه گندم، آرد و نان استان طرحها و اقدامات زیادی مبنی بر ارتقای کیفیت نان انجام گرفت که یکی از این طرحها کاهش سبوسگیری آرد بود.
غفوری مقدم افزود: پیش از این میزان سبوسگیری آرد 15 درصد یا 18 درصد بود اما هم اینک میزان سبوسگیری آرد در نانواییهای خراسان رضوی سه درصد کاهش یافته و به کمتر از 15 درصد رسیده است.
پنج هزار واحد نانوایی یارانه ای و آزادپز در استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.