آموزش و پرورش خراسان‌رضوی به اظهارات ملی‌پوش پینگ پنگ بانوان واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه آموزش و پرورش خراسان رضوی در واکنش به صحبت‌های مهشید اشتری به این شرح است:

به اطلاع می‌رساند، دانش‌آموزانی که در پایه سوم رشته‌های نظری دوره دوم متوسطه تحصیل می‌کنند می‌بایست جهت اخذ مدرک تحصیلی دیپلم، در امتحانات نهایی(کشوری) شرکت کنند و چناچه داوطلب بنا به دلایل موجه نتواند در امتحانات خردادماه شرکت کند مطابق آئین‌نامه‌های مصوب شورای‌عالی آموزش و پرورش می‌تواند در شهریورماه مجددا همان دروس را آزمون دهد.

"مهشید اشتری" دانش‌آموز ملی‌پوش رشته تنیس روی میز که درسال  تحصیلی ۹۶-۹۵ در پایه سوم رشته علوم تجربی دبیرستان آزرم ناحیه یک مشهد تحصیل می‌کرد به‌دلیل حضور در مسابقات بین‌المللی موفق به شرکت در امتحانات خردادماه نشد، آموزش و پرورش با لحاظ موجه بودن غیبت، دانش‌آموز را مجاز به شرکت در امتحانات نهایی شهریورماه دانست اما وی علی‌رغم تلاش نتوانست در یک ماده درسی نمره قبولی را کسب نماید.

درخصوص اظهارات " دانش‌آموز اشتری" مبنی بر عدم ارائه تائیدیه تحصیلی از سوی آموزش و پرورش جهت اخذ ویزا باید گفت: زمان درخواست این دانش آموز با توجه عدم کسب نمره قبولی و فارغ التحصیل نشدن امکان صدور تاییدیه تحصیلی وجود نداشته است.

مطابق فرصت مقرر شده در آئین نامه سنجش و ارزشیابی دانش آموزانی که در امتحانات شهریور ماه نتوانند نمره و یا نمرات قبولی را کسب نمایند، می توانند یک بار دیگر در امتحانات دی ماه سال تحصیلی ۹۷-۹۶ شرکت نمایند که دانش آموز" مهشید اشتری" نیز در این بازه زمانی شرکت نموده و توانسته موفق به کسب نمره قبولی و اخذ مدرک تحصیلی دیپلم گردد.

محرومیت از تحصیل دانش آموز "اشتری" ادعای غیر واقعی است، به دلیل وجود نظام سالی واحدی در دوره نظری و پیش دانشگاهی" دانش آموز اشتری" به‌دلیل فارغ التحصیلی در دی‌ماه مجاز به ادامه تحصیل در مدارس عادی- دولتی(موسوم به روزانه)نبوده اما می‌تواند هم اکنون در مراکز پیش دانشگاهی برزگسالان که  یک فرصت آموزشی محسوب می گردد ثبت نام نماید و چناچه تمایل به تحصیل در این مدارس را ندارد می تواند مهرماه سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در مراکز پیش دانشگاهی عادی- دولتی به تحصیل خود ادامه دهد.

کمیسیون خاص مستقر در این اداره کل آمادگی دارد به محض دریافت درخواست از حداکثر اختیارات قانونی خود در جهت تسهیل امور تحصیلی این دانش آموز نخبه ورزشی استفاده نماید تا شرایط مناسبی فراهم گردد.

اظهارات رسانه ای مبنی بر ممانعت آموزش و پرورش درخصوص ورزش دختران دانش آموز نادرست می‌باشد، مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از مهمترین ساحت‌های تعلیم و تربیت، توجه و اهتمام به"تربیت بدنی" است، آموزش و پرورش در زمینه تحقق این ساحت، گام‌های زیادی از جمله ارتقاء درس" تربیت بدنی" با محوریت توسعه مسابقات و فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی برداشته است.

آموزش و پرورش نگاه جنسیتی به ورزش دانش‌آموزی ندارد، آموزش و مانع ورزش دختران نیست، آموزش و پرورش بستر و پایگاه قهرمانان ملی در رشته‌های ورزشی دختران و پسران است و دانش آموز مهشید اشتری سال گذشته" پس از کسب مقام اول انفرادی در مسابقات دانش آموزی توانست به مسابقات بین المللی راه یابد و در جشن ستارگان ورزش دانش آموزی استان نیز از ایشان تقدیر به عمل آمد.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.