حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح ‌های در دست اقدام مدیریت شهری در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی افزود: در موضوع ساخت و سازهای اطراف حرم مطهر، دیده شدن گنبد امام رضا(ع) که در گذشته همواره نمود و بروز خاصی از نقاط مختلف شهر و حتی بیرون از شهر داشته، باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، وی خاطرنشان کرد: در همین راستا ساخت و سازهای بلندمرتبه در دست اجرا در این محدوده باید متوقف شده و فکری برای آنها شود.
حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: زائر در شهر مشهد باید گرامی داشته شود و این موضوع تنها به حرف نیست و باید برای گرامی داشتن او زمینه رفاه حال زائر فراهم شود.
وی با تاکید بر این که باید در این زمینه کاری متفاوت انجام شود، خاطرنشان کرد: این موضوع به معنای نفی کارهای قبلی نیست و با این حال در حوزه ساخت و سازهای اطراف حرم مطهر رضوی باید مدیریت جدی صورت پذیرد.
وی ادامه داد: هم اکنون بستر همکاری لازم بین مجموعه های مختلف و دستگاه های ذیربط وجود دارد و مجموعه‌هایی همچون شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد که در خط مقدم هستند، می‌توانند اتفاقات مبارکی را در این حوزه رقم بزنند.
وی با اشاره به جایگاه شهر مشهد و زائرپذیری بالای این کلانشهر مذهبی تصریح کرد: این شهر جمعیتی متغیر بین 27 تا 30 میلیون زائر را در سال پذیرایی می‌کند و به همین واسطه باید برای رفاه حال زائران و همچنین اقامت و امر حمل و نقل آنها تمهیدات لازم و کافی اندیشیده شود.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اقدامات مختلفی که برای بازسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی تاکنون انجام شده است، افزود: بخشی از این اقدامات کامل شده و بخشی هنوز ناقص است که با پیگیری‌های مجموعه مدیریت شهری، شورای اسلامی و همچنین همکاری‌های آستان قدس رضوی در کنار مردم و کسبه تمام مشکلات مرتفع خواهد شد.
تولیت آستان قدس رضوی، شهردار مشهد و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد روز سه شنبه از بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی بازدید کردند.
اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده منطقه ثامن مشهد و پیرامون حرم مطهر رضوی از سال 1371 آغاز شده است. طرح بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در محدوده ای به وسعت 310 هکتار با حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی اجرا می شود.
عمده کاربری های منطقه ثامن در گذشته مسکونی با جمعیت 52 هزار نفر در شروع طرح نوسازی آن بود. امروز این کاربریهای به تجاری، اقامتی و مسکونی با افق 51 هزار نفر ساکن و سالانه 31 میلیون نفر زائر و مسافر تبدیل شده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.