علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در سفر به شهرستان رشتخوار و در جمع اعضای شورای اداری و مدیران این شهرستان و جمعی از مدیران استان افزود: در برنامه ششم توسعه 433 هزار فرصت شغلی برای این استان در نظر گرفته شده است که نیازمند 620 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است.
وی اظهار کرد: سرمایه گذاری نیازمند ایجاد محیط امن و آرام برای سرمایه گذار است و با توجه به فضای این استان تا پایان آذر سرمایه گذاری خارجی نسبت به پارسال 3.5 برابر شده است و از 162 میلیون دلار به 578 میلیون دلار رسیده است.
وی با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی برای به فعل درآوردن ظرفیت های شهرستانهای استان باید استفاده کنیم افزود: ایجاد اشتغال نیازمند کمک بخش خصوصی و تلاش مضاعف مسئولان است.
استاندار خراسان رضوی گفت: از تابستان 95 تا تابستان امسال 184 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شد که معادل 23 درصد اشتغال کشور است در حالی که این استان هشت درصد جمعیت کشور و 6 درصد اعتبارات را دارد.
رشیدیان ادامه داد: علی رغم فرصتهای اشتغالی که ایجاد شده هنوز فارغ التحصیلان بیکار زیادی در این استان وجود دارد و ریشه کردن بیکاری نیازمند وحدت و همکاری است.
وی گفت: طرحهای مختلفی در بخش صنعت و معدن با 58 میلیارد ریال، گردشگری و خدمات با 10 هزار میلیارد ریال و کشاورزی و دامداری و باغبانی با سه هزار و 200 میلیارد ریال برای افتتاح در دهه فجر و تا پایان سال در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: این روزها یادآور همت یک ملت برای آزادی، توسعه و عدالت است و امیدواریم در کنار یکدیگر مسیر توسعه و پیشرفت را در سایه ولایت فقیه با سرعت و قدرت بپیماییم.
وی افزود: هر جا به حضور مردم نیاز داشته ایم به صورت خودجوش حضور داشته اند که آخرین آنها در راهپیمایی های نهم و 14 دی است که این حضور و تجدید بیعت و عهد آنها با آرمانهای امام(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را سنگین تر می کند.
وی در خصوص روز پرستار هم گفت: حضرت زینب(س) بزرگ پیام رسان نهضت عاشورا است و نقش او در کربلا و جریان اسارت اهل بیت(ع) بی نظیر و الگوبخش زنان و دختران ایران اسلامی است.
وی افزود: پرستاران تکمیل کننده کار پزشکی هستند و بدون آنها فعالیت متخصصان پزشکی ابتر می ماند و باید قدردان همه زحمتکشان عرصه پزشکی و بخصوص پرستاران باشیم.
استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر یک روزه خود به رشتخوار، نمایشگاه توانمندی ها، بازارچه صنایع دستی و غذاهای سنتی این شهرستان را افتتاح کرد و کلنگ ساخت مدرسه 6 کلاسه ای را در روستای ملک آباد این شهرستان به زمین زد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی/ حسین خاکشور ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/7493/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.