به گزارش ایرنا، علی اصغرافتاده روز سه شنبه در جلسه شورای اداری تربت حیدریه با اشاره به اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری دست بزن و نبض نظام جمهوری اسلامی ایران است اظهار کرد: رعایت مصالح نظام و همچنین احقاق حقوق ملت و دولت و ارایه دستاوردهای نظام و همچنین انعکاس کاستی های احتمالی در ارایه خدمات از اولویت های کاری این سازمان است.
وی در معرفی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: این سازمان فعالیت خود را از سال 1313 آغاز و اکنون در قالب 70 دفتر داخلی و 20 نمایندگی خارجی به تولید و نشر اخبار با طبقه بندی مطبوعاتی، ویژه و محرمانه می پردازد.
به گفته وی اگر نظام اطلاع رسانی کشور و همه رسانه های فعال فارغ از تعقلات سیاسی و جناحی و با اولویت لحاظ منفع ملی عمل کنند ، به جرات می توان ادعا کرد که شاهد اعتراض خیابان و یا ناآرامی ها هنجارشکنانه نخواهیم بود.
وی تصریح کرد : اگر رفتارهای حرفه ای و مدیریتی از سوی همه دستگاه های مدیریتی و اجرایی در اولویت قرار گیرد اصولا هرگونه رفتار اجتماعی در کشور قابل پیش بینی است ، همچنانکه این موضوع در تصویر آینده‌پژوهی ایران ۹۶ با شناسایی 100 اولویت مورد بررسی قرار گرفته است.
رییس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی منطقه تربت حیدریه با اشاره به هفت موضوع با اولویت و فراوانی بیشتر ، ضرورت اصلاحات ساختاری اقتصادی ، بحران تامین آب، بیکاری، فساد سیستمی، ناامیدی درباره آینده، سرمایه اجتماعی واعتماد عمومی، بحران ریزگرده این طرح آینده پژوهشی تصریح کرد : اگر مدیریت کلان و خرد کشور نتایج همین آینده پژوهی را در برنامه ریزی ها و اقدامات ملاک عمل قرار می دادند که چه بسا بسیاری از زمینه های اعتراض و ناکارآمدی از این می رفت.
افتاده در ادامه به کارکرد خبری ایرنا در منطقه تربت حیدریه پرداخت و اظهار کرد: تنها ظرف چهار ماه اخیر واژه 'تربت حیدریه' هزار و 128 بار در فضای مجازی و سطح جهان بکار برده شد که 531 محتوای آن توسط دفاتر ایرنا تولید شده است.
وی افزود: همچنین با توجه به اهمیت و مرکزیت تولید زعفران جهان در این منطقه، ظرف مدت یاد شده هزار و 12 بار کلمه زعفران در رسانه ای مختلف بکار رفته که 420 محتوای آن توسط دفتر ایرنای تربت حیدریه و دیگر مراکز خبری این سازمان تولید شده است.
به گفته افتاده، اهمیت کار ایرنا زمانی بیشتر مشخص می شود که مسوولان اجرای طرح خرید توافقی زعفران باید به این موضوع توجه داشته باشند خرید موفقیت آمیز 60 تن زعفران را باید مدیون تولید اخبار و گزارش های مکتوب و تصویری ایرنای منطقه تربت حیدریه و دیگر رسانه ها در سطح فضای مجازی و در شبکه های مختلف باشند.
وی در ادامه ضمن انتقاد از تعامل ضعیف برخی دستگاه های اجرایی با رسانه های جمعی منطقه تربت حیدریه گفت: مدیران دستگاه های اجرایی نباید رسانه ها را مقابل خود بدانند، بلکه رسانه ابزاری برای توسعه همه جانبه منطقه و در کنار مدیران حرکت می کند.
افتاده همچنین به فضای اعتراض آمیز اخیر در برخی از شهرها اشاره و اظهار کرد: شاید اگر دستگاه های اجرایی در معرفی خدمات خود با رسانه هی جمعی تعامل بیشتری برقرار می کردند، در هفته های اخیر شاهد چنین فضاهای اعتراضی در منطقه نمی بودیم.
در شهرستان تربت حیدریه پنج نشریه محلی، یک نشریه داخلی، 2 خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و نیز صدا و سیمای جمهوری اسلامی و همچنین 2 پایگاه خبری فعال هستند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.