علیرضا مسلم روزسه شنبه در به مناسبت روز پرستار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر مبنای شاخصهای ایده آل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ازای هر تخت بیمارستانی به خدمات 1،8 دهم پرستار نیاز است.
وی ادامه داد: در 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به ازای هر دستگاه تخت 1،1 دهم پرستار خدمات رسانی می کنند لذا برای رسیدن به شرایط مطلوب وزارت بهداشت حدود 500 پرستار دیگر نیاز است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: هم اکنون 830 نفر گروه پرستاری در بخشها و رشته ها مختلف پرستاری بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه انجام وظیفه می کنند.
وی همچنین به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت اشاره و بیان کرد: از سال 1393 تاکنون تعداد تختهای بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با 250 دستگاه افزایش به 800 تخت رسیده است. همچنین با اجرای پوشش بیمه سلامت پرداختی مردم در روستاها برای امور درمانی به سه درصد و در شهرها به پنج درصد کاهش یافته و بیشتر خدمات را وزارت بهداشت بهداشت از طرح تحول به حساب بیمارستانهای کشور تخصیص می دهد.
37 مرکز بهداشتی و درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.