علیرضا کاظمی روز دوشنبه در گردهمایی سراسری معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات آموزش و پرورش استانهای کشور در مشهد افزود: آموزش و پرورش بر سه نهاد اصلی خانواده، تعلیم و تربیت و جامعه متمرکز است و این سه نهاد همانند زنجیر به هم متصل هستند لذا زمانی آموزش و پرورش مطلوب خواهیم داشت که این نهادها در راستای یکدیگر فعالیت کنند. متاسفاته تضادهای زیادی بین این سه نهاد در حوزه تعلیم و تربیت دیده می شود.
وی یکی از فضاهای موثر در امر تربیت را فضای مجازی ذکر و بیان کرد: فضای مجازی با همراهی دانش آموزان در تمام زمان و مکان موجب کمرنگ شدن نقش آموزش و پرورش شده است. این در حالی است که همه از آموزش و پرورش انتظار دارند مشکلات را حل کند اما هیچ پشتیبانی در این زمینه صورت نمی ‌گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل در دست داشتن سند تحول بنیادین در زمان شکوفایی سیاستگذاری در حوزه تعلیم و تربیت هستیم. این سند یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و مردم از آموزش و پرورش است که هدف کلی آن دستیابی به مراتبی از حیات طییه می باشد.
وی گفت: تنها راه دستیابی به این مهم تعلیم و تربیت تمام ساحتی متعادل و متوازن در همه حوزه ها و کیفیت بخشی و عدالت بخشی روح حاکم بر سند تحول آموزش و پرورش است. حل چالشهای آموزش و پرورش اراده و عزم ملی می طلبد. حاکمیت باید به آموزش و پرورش پشتیبانی دهد.
کاظمی به چالشهای نظام تعلیم و تربیت اشاره و بیان کرد: بزرگترین چالش آموزش و پرورش تمرکز بر ساحت علمی و تعلیم و تربیت تک ساحتی به جای تعلیم و تربیت تمام ساحتی است. فقدان نگاه متوازن به تعلیم و تربیت، نگاه تفکیکی به مسائل آموزش و پرورش، کوچک انگاری مسائل پرورشی و فرهنگی در فضای تربیتی، فقدان نظام ارزیابی، دانش محوری به جای مهارت محوری، فقدان منابع انسانی از نظر کیفی و کمی، اجرای برنامه ها از بالا به پایین و منزلت و معیشت فرهنگیان از جمله چالشهای موجود هستند.
گردهمایی سراسری معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات آموزش و پرورش استانهای کشور به مدت 2 روز در مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.