علیرضا قامتی روز شنبه در جلسه ستاد گرامیداشت دهه فجر گفت: ارتقای آگاهی عمومی نسل جوان از ریشه‌ها، عوامل و چگونگی نهضت امام خمینی (ره) و چشم‌انداز آینده نظام باید در برنامه‌های دهه فجر مدنظر قرار بگیرد .
وی با تأکید بر اینکه این گفتمان با برگزاری نشست‌ها و میز خطابه‌ها توسط اندیشمندان به نسل جوان منتقل شود، تاکید کرد: با وجود تنگناها و محدودیت‌های موجود در کشور، انقلاب دارای دستاوردها و پیشرفت‌های فراوانی بوده که باید در دهه فجر آن‌ها را تبیین کرد.
قامتی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب در این شهرستان را وجود 121 مجتمع و خانه بهداشت عنوان کرد و افزود: این تعداد در حالی است که در ابتدای انقلاب تعداد مجتمع‌های بهداشتی در کل خطه خراسان به 240 واحد می‌رسید .
وی تأکید کرد: دهه فجر فرصت برای بیان موفقیت‌ها و توفیقات نظام در تمام حوزه‌ها ازجمله علمی، کشاورزی، اقتصادی و حتی اشتغال علیرغم وجود مشکلات و تحریم‌هاست .
فرماندار قوچان بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب را عزت و کرامت انسانی برای ملت ایران دانست و بیان کرد: باید فضای شهر به‌ویژه توسط اصناف و بازاریان به‌گونه‌ای آماده‌سازی شود که مردم احساس کنند وارد یک جشن بزرگ‌ شده‌اند .
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قوچان نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل کمیته‌های ذیرمجموعه ستاد دهه فجر گفت: ترویج و تعمیق آرمان انقلاب اسلامی، تأکید بر پیوند نسل‌ها و ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها متناسب با مخاطبان نگاه اصلی حوزه برنامه‌ریزی دهه فجر باید قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام هادی ایمانی نیا تصریح کرد: مردمی بودن از نقاط قوت برنامه‌های ستاد دهه فجر در این شهرستان بوده که با برنامه‌ریزی هیات‌ امنا، بسیج، امامان جماعت و ... به‌صورت خودجوش مراسم بزرگداشت انقلاب در 23 مسجد شهری اجرا می شود .
وی یکی از نقاط ضعف را جزیره‌ای عمل کردن کمیته‌های ستاد دهه فجر دانست و بیان کرد: برنامه‌ها باید به‌صورت تخصصی جمع‌بندی و ارائه شود تا خروجی قابل‌توجهی داشته باشد .
شهرستان قوچان در فاصله 137 کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد .
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7501/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.