به گزارش روز شنبه این مرکز، طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از عصر شنبه، استان تحت تاثیر امواج سامانه ‌ناپایدار جوی فعال در نواحی غربی کشور قرار می گیرد و انتظار می رود با گسترش این سامانه، شاهد افزایش ابرناکی، بارش باران و برف، سرعت وزش باد و افت دما در سطح استان باشیم.
بر پایه این پیش بینی، بارشها به شکل رگبار از ناحیه غرب و جنوب غرب، خراسان رضوی را فراخواهد گرفت که با گسترش این سامانه، بارشها روز یکشنبه، اغلب نقاط استان را به شکل باران و برف دربرمی گیرد که با توجه به حجم بارشها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در ناحیه جنوبی و جنوب غربی دور از انتظار نیست.
این اطلاعیه می افزاید: طی فعالیت این سامانه به علت بارش باران و برف، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید و یخبندان و اختلال در شبکه حمل و نقل استان پیش بینی می شود.
برپایه گزارش مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از فردا با نفوذ جریانات شمالی کاهش محسوس دما بین 8 تا 10 درجه سلسیوس در سطح استان رخ خواهد داد و طی این مدت حداقل دمای شبانه در نواحی سردسیر استان تا پایان هفته کمتر از صفر درجه باقی خواهد ماند.
بر پایه این پیش بینی از عصر امروز بر شدت وزش باد در خراسان رضوی به ویژه نواحی شرقی و نیمه جنوبی استان افزوده خواهد شد، به طوری که در برخی از نقاط وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.
میانگین بارندگی در تمامی شهرستان های این استان در سال زراعی جاری کاهش یافته است و در این مدت شهر مشهد نیز کاهش 85 درصدی بارندگی را نسبت به دوره بلندمدت داشته است.
میانگین سالانه بارندگی در استان خراسان رضوی 210 میلی متر و در کشور 250 میلی متر است.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.