امیر شهلا روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی افزود: شفافیت و فعالیت در اتاق شیشه ای شعار اعضای شورای پنجم شهر مشهد بوده و پایبندی به این امر در حدی است که مردم امروز از اعضای شورای شهر گزارش می خواهند.
وی ادامه داد: امروز مطالبات مردم از شورای پنجم شهر مشهد به حدی رسیده که نمی توان عقبگرد کرد. اعضای این شورا نیز نشان داده اند فقط هنگام گرفتن رای مردم به میان آنها مردم نمی روند و گزارش ارائه نمی کنند بلکه در اتاق شیشه ای فالیت داشته و گزارش کار را بطور مداوم به شهروندان می دهند.
رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: مردم حق دارند بدانند و سخن بگویند لذا در شورای پنجم شهر مشهد شهروندان از حالت مستمع خارج شده و دیدگاههای خود را بیان می کنند.

* فارغ از صندوق رای باید منافع آینده شهر را در نظر گرفت
وی در ادامه اظهار کرد: در جریان انجام وظایف و اجرای برخی مصوبات ممکن است نارضایتیهایی برای گروهی از مردم ایجاد شود و در کوتاه مدت دفاع منطقی شورا از این مصوبات به ضرر شورا تمام شود اما نتایج مثبت این مصوبات و پروژه ها نظیر خط سوم بی.آر.تی مشهد عاید تمام شهر و شهروندان می شود.
شهلا افزود: در اجرای هر پروژه شهری ذینفع ذی ضرری وجود دارد ولی مدیریت شهری باید فارغ از این موارد شهر را اداره کند. شورای چهارم شهر مشهد بسیاری از اموراتی را که باید در این شهر انجام می شد مصوب نمود ولی به دلیل ترس از بازتاب اجتماعی مصوبات خود را اجرا نکرده است.
وی ادامه داد: خیلی از مصوبات در کوتاه مدت مشکل ایجاد می کنند ولی در بعد کلان این مصوبات به نفع شهر است بنابراین باید فارغ از صندوق رای، منافع آینده شهر را مدنظر گرفت. قانونگرایی و تمکین در مقابل قانون شعار ما است.

* ایرنا رسانه مرجع و منبع مهم بازتاب مشکلات مردم
رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی همچنین بر نقش رسانه در انعکاس کاستیها و مشکلات مردم تاکید و بیان کرد: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به عنوان رسانه فراگیر و مرجع خبری می تواند به شورای شهر و استان در شناسایی مشکلات مردم کمک زیادی داشته باشد. مردم توقع دارند صحیح ترین اخبار را در سریعترین زمان از رسانه امین و معتمد دریافت کنند.
وی گفت: از این رو شورای شهرستان و استان برای افزایش رابطه با ایرنا اعلام آمادگی می کند تا با کمک گرفتن از ایرنا به عنوان اهرم اطلاع رسانی و جلب توجه افکار عمومی و احکام حکومتی بتوانیم به مطالبات مردم در سطح وسیع پاسخ دهیم.
پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد با 15 عضو فعالیت خود را اواخر شهریور امسال آغاز کرده است.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.